“Prāmju satiksmē viss ir slikti.” Nozares eksperts dzirdējis, ko kuluāros par prāmju nākotni Latvijā runā ierēdņi 39
Kas šobrīd Latvijā notiek ar prāmju satiksmi – šajā nozarē jau faktiski pirms Covid-19 viss bija slikti, vispār viss ir slikti. “Tallink” ir diemžēl aizgājis, jaunas līnijas vietā nav. Var redzēt, ka Latvijā arī zviedru tūristu skaits ir nokrities. Prāmis ir ir tāds ērts transporta veids, tā TV24 raidījumam “Latvijas labums” situāciju nozarē komentēja Jānis Jenzis, Latvijas Restorānu biedrības prezidents.
Ir cilvēki, kuriem ļoti patīk ceļot ar prāmi. 2020. gadā bija pirmais labais gads pēc Covid-19, bija tāds veiksmīgs Baltijas burbulis. Arī Somijā bija labi epidemioloģiskie rādītāji, somi pie mums brauca, “Tallink” izveidoja pat jaunu reisu Helsinki – Rīga, kas bija absolūts veiksmes stāsts, neseno pagātni atgādina nozares eskperts.
“Gāja pārsteidzoši labi. Somiem ļoti patīk ceļot ar prāmi. Tas uzreiz ir kā kruīzs. Tieši somu tūristu pieplūdums Rīgā bija ļoti liels.”
Šobrīd ir kaut kas jādomā, saka Jenzis, piebilstot, ka visaugstākajā līmenī vajadzētu pārliecināt “Tallink” īpašniekus vai kādu citu rēdereju, lai Rīgā atgrieztos prāmju satiksme.
“Protams, kruīzu kuģi ir labi. Cilvēki atbrauc, paskatās un redz, cik skaisti pie mums, viņiem iepatīkas, viņi atgriežas ar ģimenēm vai atgriežas uz ilgāku laiku. Tomēr tūrisma eksportspējas potenciāls šeit ir salīdzinoši mazāks, jo galvenās ēdienreizes ir uz kuģa, cilvēki ir paēduši uz kuģa, pilsētā viņi nopērk kādus suvenīrus vai izdzer kādu aliņu, uzkož, kas viņiem kārojas,” šādas biznesa nianses izgaismo nozares eksperts.
Tomēr kopumā, kā norāda Jenzis, vērtīgāki prāmji ir vairāk kā transports, kad cilvēks atbrauc no Stokholmas vai Helsinkiem uz Rīgu, paliek viesnīcā nedēļas nogalē, tērē naudu šeit. “Tas būtu ļoti vērtīgi.”
Viņš esot arī dzirdējis kuluāros, ka nu arī atbildīgie ministriju darbinieki ir sarosījušies un runā par to, ka varētu uzrunāt šos pakalpojumu sniedzējus uz Rīgu atgriezties, – tas būtu ļoti svētīgi.