Praktisks ģimenes auto 0
Jaunais sedans Peugeot 301, kas pārstāv tā dēvēto budžeta klases automobiļu segmentu, pēc izmēriem jau atbilst kompaktklasei. Īsāk sakot, tas ir tipisks ģimenes auto par salīdzinoši pieejamu cenu!
Par piederību kompaktklasei liecina trijnieks modeļa indeksa sākumā. Peugeot 301 jau konstruējot iecerēts kā praktisks ģimenes automobilis jaunattīstības valstu tirgiem, tādēļ tas ir sedans ar lielu bagāžnieku. Tā kā šādās valstīs mēdz būt visai slikti ceļi, arī par to ir padomāts. Piekare veidota īpaši izturīga un energoietilpīga, lai var droši braukt pa nelīdzenumiem. Tas ir tieši tas, kas nepieciešams arī Latvijas situācijai. Automobilis pārsteidzoši labi pārvar mūsu pussabrukušos ceļus, nodrošinot tīri pieņemamu komforta līmeni pat šādos smagos apstākļos. Jāpiebilst, ka tas nav panākts uz gaitas īpašību rēķina. Peugeot 301 stūrējas gana precīzi. Tātad var secināt, ka franču inženieriem izdevies atrast labu kompromisu starp gaitas atsperīgumu un patīkamu vadāmību.
No skata automobilis ir visnotaļ solīds un nekādi nenodod savu piederību budžeta klasei. Arī iekšpusē jaunais sedans ir gana izskatīgs un ietilpīgs. Aizmugures pasažieriem atvēlētas ērtas sēdvietas ar normālam ģimenes automobilim atbilstošu plašumu. Īpaši jāuzsver salīdzinoši lielā telpa, kas atvēlēta aizmugurē sēdošo kājām. Bagāžnieks ar 640 litru ietilpību uzskatāms pat par iespaidīgu, bet, salokot aizmugures sēdekļus, iespējams iegūt 1332 litru kravas telpu.
Peugeot 301 interjers veidots no vienkāršiem, bet visai pieklājīgiem apdares materiāliem. Protams, daudz atkarīgs no aprīkojuma līmeņa. Taču pat visvienkāršākajai versijai zināmu greznumu piešķir priekšējā paneļa viduskonsole ar melni spīdīgo ielaidumu, kāds tagad ir modē arī augstākas klases automobiļiem.
Vadītāja vieta ierīkota gana ērta, pie stūres var iekārtoties jebkuras komplekcijas cilvēks. Jau bāzes aprīkojumā pieejams augsta līmeņa drošības aprīkojums, tajā skaitā ABS un elektroniskā stabilitātes sistēma ar elektronisko pretbuksēšanas sistēmu.
Dzinēju palete veidojas no trīscilindru 1,2 litru (72 ZS) benzīna motora un 1,6 litru (115 ZS) benzīnnieka. Vēl pieejams 1,6 litru (92 ZS) turbodīzelis. Lielāko benzīnnieku var dabūt arī ar automātisko pārnesumkārbu, bet pārējiem motoriem pienākas mehāniskā piecpakāpju pārnesumkārba. Starp citu, visi piedāvātie dzinēji ir ļoti ekonomiski. Īpaši šajā ziņā izceļas dīzelītis, kurš atzīstamu dinamiku apvieno ar mazu degvielas patēriņu.
Peugeot 301 sākuma cena ir 8273 lati.