Portālam eParaksts.lv izveidots telefonijas bots “Signe”, kas runā latviešu valodā 4
VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” (LVRTC) un uzņēmums “Tilde” izveidojuši telefonijas botu latviešu valodā, piešķirot balsi portāla “eParaksts.lv” sarunbotam “Signe”, aģentūrai LETA pavēstīja LVRTC pārstāvji.
LVRTC šī bota izveidei un uzturēšanai ir veicis publisko iepirkumu par līguma summa 29 050 eiro apmērā.
LVRTC ePakalpojumu daļas vadītāja Agnese Brūvere norāda, ka “sarunbots nav modes lieta, bet gan objektīva nepieciešamība, kas uzņēmumam var būtiski palīdzēt klientu apkalpošanas efektivitātes, ātruma un apjoma uzlabošanā”.
Vienlaikus Brūvere norāda, ka “eParaksta” komanda redz, ka lielākoties cilvēkiem ir visai vienkārši un vienveidīgi jautājumi, tostarp, ko darīt, ja mainījusies viedierīce, ko darīt, ja neatceros savu PIN informāciju, kā iegūt eParakstu, bet “šos un vēl 7740 jautājumus var atbildēt “Signe”, ļaujot pārējiem kolēģiem veltīt laiku, lai sniegtu atbalstu sarežģītākās situācijās”.
Jaunais telefonijas bots sazinās radio diktores Sandras Glāzupas balsī.
Telefonijas bots ir mākslīgā intelekta risinājums, kas telefonsarunā nodrošina dialogu starp cilvēku un virtuālo asistentu. Salīdzinot ar sarunbotu jeb čatbotu, kas nu jau ir ierasts rakstiskās saziņas veids gan valsts, gan privātajā sektorā, – telefonijas bots ir komplicētāks risinājums, kas klausās, saprot teikto un arī atbild balsī. Lai to izveidotu, “Tildes” komanda ir integrējusi vairākas tehnoloģijas, tostarp runas atpazīšanu, dabīgās valodas saprašanu, balss sintēzi un dialoga pārvaldes risinājumu.
Telefonbots ir pilotprojekts un risinājuma attīstība un pilnveide turpinās, lai nodrošinātu automatizētu komunikāciju sarunas laikā.
Ja “Signei” kāds uzdotais jautājums vēl nav pa spēkam, klients tiek savienots ar cilvēku – konsultantu. Vienlaikus nākamais plānotais solis ir iemācīt telefonijas botam sniegt kombinētas atbildes, kas palīdzēs risināt jau komplicētākas klientu problēmas.