Portālā “latvija.lv” kļūdaini uzrādīti angļu valodas eksāmena rezultāti. Daudzi absolventi to nemaz nezina 2
Daļai topošo studentu, šā gada vidusskolu absolventu portālā “latvija.lv” kļūdaini atspoguļoti centralizētā eksāmena angļu valodā rezultāti. Tas liedzis absolventiem pieteikties studijām elektroniski, vēsta Latvijas Televīzijas (LTV) “Panorāma” un sabiedrisko mediju portāls “lsm.lv”.
Sistēmas uzturētājs Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) norādīja, ka tagad problēma esot novērsta. Tomēr vismaz vienam absolventam iestāžu nesaprašanās dēļ nācies mērot ceļu no Ventspils uz Rīgu, lai iesniegtu uzņemšanai vajadzīgos dokumentus.
Aleksis Rauhvargers tikko kā absolvējis Ventspils Valsts 1. ģimnāziju.
Aleksis vēlējās elektroniski pieteikties studijām RTU. Taču viņam par pārsteigumu portālā “latvija.lv” kļūdaini uzrādīti angļu valodas eksāmena rezultāti, ko pašam absolventam izlabot nav ļauts.
Kaut Aleksis jau samaksāja 35 eiro par dokumentu iesniegšanu, pēdējā solī sistēma uzrādīja paziņojumu, ka eksāmenu rezultātos ir nesakritības, taču ko darīt, pateikts nebija.
“Nav zināma, nekur nav atrodama informācija. Bija viens brīdinājums, ka, ja jums nesakrīt, tad jāiet kaut kur, precīzi nav pateikts. Protams, es zvanīju uz Valsts izglītības satura centru. [..] Viņi uzreiz teica, ka ir jābūt klātienē, jāparāda no jauna eksāmenu sertifikāts,” pastāstīja topošais students.
“Ja jūs taisāt sistēmu, tad pārliecināties, vai tā sistēma strādā, pirms liekat maksāt cilvēkiem tādu summu par jēlu kartupeli. [..] Neesmu tik ļoti sarūgtināts par to, ka ir kāda kļūda notikusi, bet vairāk, ka ir skolēni, kas joprojām nezina par šo problēmu,” piebilda Aleksis.
LTV sižets:
Elektronisko pieteikšanās sistēmu uztur RTU, kas kļūdu pamanījusi pirmdien no rīta. Universitāte nebija ņēmusi vērā, ka Covid-19 dēļ angļu valodas eksāmens šogad bija īsāks, līdz ar to arī rezultātu dati no citiem gadiem atšķīrušies.
“Šogad svešvalodas eksāmenā bija citāds eksāmena saturs, respektīvi, piecu daļu vietā bija četras daļas. Līdz ar to vienā daļā šis vērtējums nav ticis ievadīts,” norādīja Valsts izglītības satura centra vadītājs Guntars Catlaks.
“To mēs konstatējām pirmajā dienā un uzreiz arī reaģējām. Bija arī pats administrators klāt uzņemšanas punktā. Viņš to redzēja, dzirdēja, uzreiz reaģēja. Viņi strādāja visu dienu, nakti, un centās to atrisināt, kas ir arī panākts. Tāpēc tādu gadījumu nav simtiem, nav arī tūkstošiem. Tie ir kaut kādi individuālie gadījumi, ar kuriem tiek arī strādāts uzreiz,” atklāja RTU Uzņemšanas komisijas vadītāja Inese Bušovska.
Uzņemšanas nodaļas vadītāja sacīja, ka Aleksis uz Rīgu atbraucis velti, jo kļūdas novēršanai būtu pieticis vien ar telefona zvanu universitātei. Kāpēc Valsts izglītības satura centrs ieteicis braukt uz Rīgu, iestādes vadītājam atbildes nebija.
“Cilvēks droši vien atbildējis, vēl nezinot konkrēto problēmu vai problēmas risinājumu. Protams, mums šobrīd ir apstiprinājums no RTU, ka viņi izlabos šo sistēmu un visu varēs nokārtot attālināti,” sacīja Catlaks.