Foto – Jānis Saļms/”Porsche” centrs Rīga

“Porsche World roadshow” mūsu “333” trasē 0

Pagājušajā nedēļā Rīgā uz četrām dienām ieradās “Porsche WR” unikālās prezentācijas grupa. Un kāds simts uz izrādi ielūgto varēja ieskatīties autobūves virsotņu spožumā. Pasākuma pēdējā dienā – arī žurnālisti.


Reklāma
Reklāma
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Lasīt citas ziņas

Pilns modeļu spektrs. Klasiskās jubilāres “911” jaunākajai versijai blakus “Cayman” un “Boxster”, tiem, kuri tik zemos un mazos auto iekļūst ar pūlēm vai arī, sportisko auru kārodami, vēlas plašāku komfortu saglabāt – visu versiju “Panamera” un “Cayenne”. Viss labākais – turklāt pietiekamā skaitā, ko gandrīz neviens (un nevienas markas) pašmāju dīleris savos publiskajos pasākumos viesiem nodrošināt nevar.

Programma – arī vairākumam citu auto “brendu” šī izvēle varētu būt riskanta. Daudzi no sporta trasēm atsakās principā. Tās katrā cilvēkā pumpējot par daudz adrenalīna, tādēļ varot kļūt bīstamas. Gan tehnikai, gan pašiem braucējiem. Starp citu – savā iepriekšējā vizītē Rīgā (pirms diviem gadiem) arī PWR izvēlējās rāmāku un romantiskāku versiju – kolonna brauca diezgan rātni uz Siguldu un atpakaļ.

CITI ŠOBRĪD LASA

Milzīgu lomu vietas izvēlē, protams, nospēlēja “333” kompleksa trumpis – mākslīgais kalns, ap kuru izveidotā “off-road” trasīte ir lieliska. Visi iespējamie elementi “Cayenne” fantastisko iespēju demonstrācijai.

Nesimetriskas šķērsgrambas, kurās reizēm pie zemes ir tikai trīs, pat divi riteņi – elektronika 
vilkmi vienalga spēj saglabāt. 45 grādu kāpums, kurā var ne tikai tempā uzlidot, bet esat aicināti arī pusceļā apstāties un gaitu atsākt. Nobrauciens, kurā nepieradušam tā vien liekas, ka deguns šķembās iedursies, bet pilotam nekas cits nav jādara kā pie stūres jāturas. Elektronisks “nobrauciena asistents” notur uzdoto ātrumu pats. Šoreiz tas iestādīts uz 3 km/h. Un uzdevumu, kurš vienkāršākā auto būtu pa spēkam tikai meistaram, spēj veikt jebkurš vidusmēra braucējs.

Arī kartingu trasē, kur nokalnē nekustīgā spidometra bultiņa brīžiem parāpjas krietnu gabalu virs 100, bīstamības praktiski nav. Ar vienu OBLIGĀTU nosacījumu, kas dalībniekiem vairākkārt tiek atgādināts – stabilitātes kontroles sistēmu neizslēgt! Un tā kopā ar 20 – 21 collu zemprofila riepām kopā ar lielisku auto izsvarojumu ļauj pat tiem, kuri pirmajos apļos dabisku ikdienas kustības refleksu dēļ jutās nedroši, pavisam drīz jau “vilkt” ne pa jokam. Un prieciņš šis tiek dots izcili dāsni. Nobraucām katrs apļus 20 (un riepas par latiem 500 noplēsām…).

Lielā laukumā mazs slaloms (sacensība ar laika kontroli). Pirmajā mēģinājumā – ap 30 sekundēm. Otrajā – 28,5. Trešajā – 27. Interesanti, cik būtu septītajā vai desmitajā, kad “Boxster” (motors vidū!) izdotos mani pārliecināt, ka tas, kā esmu līkločus radis šķietami ātri braukt, viņam ir tikai tāda bērnu spēlīte…

Kopumā – skaista diena. Maza vilšanās – laika ziņā trūcīgā iegriešanās mākslīgi slidenajā bremzēšanas un sekojoša pa-grieziena eksperimentā.

Nu nav iespējams bez ilgstošas adaptācijas saprast, ko šādos apstākļos dara katra mūsdienu auto elektronika! Pat dažādiem “Porsche” tā uzvedas dažādi, un mani, šķiet, padara par tādu kā bezspēcīgu skatītāju (pie stūres), kura vienīgais secinājums ir – šaubu gadījumā labāk lēnāk! Un nav jau slikts šis secinājums, ne ar opeli, ne poršu braucot…

Reklāma
Reklāma

Nu noskaņoja jau dinamiski un azartiski mūs šis “World roadshow”. Tikai pašās beigās šķiet pārcentās. Instruktori kartodromā rādīja kaut ko driftam līdzīgu. Ļāva arī blakus pasēdēt. Nu, kā? Pieklājīgi atbildu – forši… Lai gan īstenībā domāju, ka šādas puiciskas delverības (piedevām ar platām, labām riepām uz sausa asfalta) manam “Porsche” tēlam neatbilst. Sevišķi, ja tiek izpildītas nevis ar “911” vai “Cayman”, bet gan ar “Panamera” limuzīnu.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.