Foto – Atis Jansons

Populārākie jaunie auto 2012. gadā 0

Vispirms par auto importa apjomu. Vienkārši un pavirši salīdzinot 2011. un 2012. gadā Latvijā ievesto un pārdoto jauno auto skaitu, var nonākt pie aplama secinājuma – vērojams kritums. Samazinājums par gandrīz 300 vienībām.

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Lai vērtētu objektīvi, tabulai pievienojam divus pēdējos stabiņus. Tranzīts. Tie ir automobiļi, kas Latvijā nepaliek, bet, īslaicīgi reģistrēti, dodas tālāk. Uz vietām, kur attiecīgās markas dīleru tīkls nav izveidots vai piedāvā sliktāku apkalpošanu, izvēli un cenas. Vēl 2011. gadā šāds bizness, kurš Latvijas autoparku neuzlabo, bija populārs. Tolaik sevišķi izcēlās “Volkswagen” un “Renault”. Ja 
atceramies – “VW” importētājs “Moller auto” pērn asi vērsās pret vienu no dīleriem, kurš šādu paņēmienu bija izvēlējies sava biznesa paplašināšanai. Rezultāts – 2012. gadā “VW” reeksports krasi samazinājies. Līdzīgi ir arī ar “Renault”. Tā samazinājies arī tranzīts kopumā, un Latvijā palikušo jauno auto skaits 2012. gadā faktiski ir lielāks nekā gadu iepriekš. Aptuveni par tūkstoti jeb nepilniem 10 procentiem lielāks.

Marku sacensībā būtisku pārmaiņu nav. “Volkswagen” ir līderis arī bez reeksporta. “Toyota” – otrā. Par abu firmu panākuma pamatu varam uzskatīt tradicionāli augstu šo marku prestižu Latvijā un plašu modeļu klāstu. Gan viens, gan otrs līderis var piedāvāt visu – no mini klases līdz lieliem džipiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kāpumu reitingā – kā jau taupības laikā pieklājas – piedzīvojušas “demokrātiskas” markas, kuras spēj piedāvāt pietiekamu kvalitāti par zemāku cenu – “Škoda”, “Hyundai”. “Premium” pārdošanas apjomi savukārt neaug. Jāsaka gan – arī nekrītas.

Valsts autoparku papildina ne tikai jauni auto. Jau daudzus gadus lietoto imports ir pat ievērojami lielāks nekā jauno. Pirms krīzes ievedām pat 70 000 šādu transporta līdzekļu gadā. 2009. gadā skaitlis nokritās līdz 10 000, tad atsāka lēnu izaugsmi. Divu pēdējo gadu rezultātus skatiet tabulā.

Atgriežoties pie jaunajiem auto – taupības tendences apliecina izvēles sadalījums pa auto klasēm. Pieaudzis pavisam mazo un mazo auto īpatsvars. Samazinājusies (nedaudz) kompaktklases popularitāte (esam laikam beidzot sapratuši, ka mūsdienu “mazie” jau sen vairs nav mazi).

Ļoti augsta saglabājas mazo apvidus auto popularitāte, kurus aizvien vairāk pietiekami turīgu cilvēku atzīst par Latvijas ceļu apstākļiem piemērotākajiem.

Un nobeigumā – par valsts autoparku kopumā. No 2007. līdz 2010. gadam Latvijā bija reģistrēti vairāk nekā miljons transporta līdzekļu (aptuvenas proporcijas – vieglie 77%, kravas 9%, “pārējie” 14%). Šo jauno gadu sagaidījām ar krietni mazāku kontrolskaitli – 801 328. Krituma iemesls nav importa samazinājums, bet gan uzskaites sakārtošana. Vecu transporta līdzekļu norakstīšana un izslēgšana no reģistra. Rekorda gads šajā jomā bija 2011., kad samazinājums pārsniedza 100 000 vienības.

 

Pirmo reizi reģistrētu auto kopskaits

Mēneši 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11
12
Kopā
2011 1982 2225 3227 3126 3819 3711 4012 4278 4191 4232 4285 4380 43468
2012 3308 3099 4078 4038 4542 4399 4740 4692 4148 4988 4448 3655 50135
Reklāma
Reklāma

   
Avots – CSDD

 

Reģistrētu jaunu auto skaits Latvijā



2011 2012 Tranzīts
2011
Tranzīts
2012
1
VW
2620 1750 853 71
2
TOYOTA 1152 1256 104 32
3
PEUGEOT 755 871 283 492
4
NISSAN 608 742 106 89
5
ŠKODA 543 655
71 42
6
FORD 597 578 221 146
7
HYUNDAI 441
557 11
9
8
OPEL 386 481
1
3
9
RENAULT 747 408
402 49
10
BMW 358 385 77 43
11
AUDI 210 327
10
7
12
MERCEDES BENZ 234
296 12
21
13
KIA 175
291 3
18
14
CITROEN 284
263 15
22
15
VOLVO
229
228
6
1
16
MITSUBISHI 357 221
42
37
17
SUBARU 194
212
13
4
18
HONDA 200 196
4
3
19-49


11328 11034 2479 1258

Avots – CSDD

 

Populārākie jaunie pasažieru auto 2012. gadā


Modelis Skaits
1
Volkswagen Golf/Plus 396
2
Nissan Juke 354
3
Peugeot 5008 312
4
Skoda Yeti 286
5
Peugeot 3008 285
6
Volkswagen Passat 283
7
Toyota Avensis 272
8
Ford Focus 255
9
Opel Astra 229
10
Volkswagen Tiguan 219

 

Mini klase


Modelis 2012. daļa 2011. daļa
1
Fiat Fiat 104
61,5% 92
69,7%
2
Volkswagen up! 33
19,5% 0
0,0%
3
Kia Picanto 8
4,7% 8
6,1%
4
Think City* 6
3,6% 0
0,0%
5
Renault Twingo 4
2,4% 4
3,0%
6
Skoda Citigo 2
1,2% 0
0,0%

* “Think City” ir Norvēģijā (“Valmet”) ražots elektroauto – pirmais gadījums Latvijas vēsturē, kad klases “Top 6” tabulā iekļūst “nulles izmešu” transporta līdzeklis.

 

Mazā klase


Modelis 2012. daļa 2011. daļa
1
Volkswagen Polo 99
12,9% 121
19,5%
2
Ford Fiesta 89
11,6% 47
7,6%
3
Hyundai i20 88
11,5% 65
10,5%
4
Toyota Yaris 88
11,5% 52
8,4%
5
Nissan Note 76
9,9% 19
3,1%
6
Skoda Fabia 71
9,2% 81
13,1%

 

Mazā apvidus klase


Modelis 2012. daļa 2011. daļa
1
Nissan Juke 354
29,8% 209
19,8%
2
Skoda Yeti 286
24,1% 164
15,6%
3
Suzuki SX4 183
15,4% 125
11,9%
4
Nissan Qashqai 158
13,3% 194
18,4%
5
Dacia Duster 114
9,6% 119
11,3%
6
Mitsubishi ASX 54
4,5% 94
8,9%

Visu klašu pārdošanas skaitļu avots – LPAA, dati par 11 mēnešiem (ar reeksportu)

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.