Foto: Ekrānuzņēmums no Instagram/@caffeinelatvia; pexels

Populārā kafejnīcā pārdod dzērienu, kam divus mēnešus beidzies termiņš… Ko par to saka PVD? 2

Sociālajā tīklā “Thread” pirms kāda laika bija lasāms negatīvs pieredzes stāsts saistībā ar vienu no populārākajām kafijas tirdzniecības vietām Latvijā – kafejnīcu “Caffeine”. Klientei tika pārdots dzēriens “Coca-Cola” ar jau divus mēnešus beigušos derīguma termiņu. Sieviete arī publicēja bildes, salīdzinot ar citā vietā pirktu dzērienu, kam bija derīgs termiņš, atklājot, ka gan garša, gan krāsa “Caffeine” iegādātajam dzērienam bija, acīmredzami, mainījusies.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Sāksies “baltā svītra”: 4 zodiaka zīmes šopavasar iegūs retu iespēju mainīt savu likteni
Pārmaiņas Ukrainas armijā – Zelenskis iecēlis jaunu bruņoto spēku vadītāju
Tiem ir tāda pati iedarbība kā svara zaudēšanas līdzekļiem: 9 pārtikas produkti, kas mazina kāri pēc ēdiena
Lasīt citas ziņas

LA.LV sazinājās ar Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) pārstāvjiem, lai noskaidrotu, cik bīstami cilvēka veselībai ir dzert šāda veida gāzētu dzērienu, kam beidzies derīguma termiņš, un cik liels pārkāpums tas ir no kafejnīcas puses, neuzraudzīt, ka cilvēkiem tiek pārdoti produkti ar beigušos termiņu?

Kā skaidro PVD Pārtikas izplatīšanas uzraudzības daļas vadītāja Vineta Grīnberga: “Pārtikas produkti, kuru marķējumā norādīts minimālais derīguma termiņš “ieteicams līdz…” mājsaimniecībā var tikt patērēti arī pēc ieteicamā derīguma termiņa beigām. Tie parasti ir zemāka riska produkti, kuri nav jāuzglabā īpašos apstākļos. Gāzēti bezalkoholiskie dzērieni arī ietilpst produktu grupā, uz kuriem parasti norāda ieteicamo izlietošanas termiņu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Ieteicams līdz…” nozīmē, ka līdz norādītā termiņa beigām ražotājs garantē, ka pārtikas produkts nezaudēs tam raksturīgās īpašības – garšu, smaržu konsistenci. Pēc norādītā termiņa beigām produkts joprojām ir drošs lietošanai uzturā, tomēr tas var zaudēt kādu no iepriekš minētajām īpašībām.”

Tomēr, kā uzsver PVD pārstāve: “Tirgot produktus, kuru ieteicamais derīguma termiņš ir beidzies, nedrīkst!”

Kā rīkoties klientam situācijā, kad viņam tiek pārdots produkts, kuram beidzies termiņš? “Pamanot, ka šāds produkts iegādāts, patērētājs ar pirkuma čeku var vērsties pie tirgotāja, atgriezt atpakaļ produktu un saņemt par pirkumu iztērēto naudu. Tāpat var ziņot Pārtikas un veterinārajam dienestam, zvanot uz uzticības tālruni – automātisko atbildētāju – 67027402, nosaukt precīzu tirdzniecības vietas adresi, produkta nosaukumu un informāciju, kas ļauj to identificēt (derīguma termiņš, partijas numurs u.t.t.),” informē Grīnberga.

Kas attiecas uz produktiem, kuriem ir norādīs, nevis ieteicamais termiņš, bet izlietošanas termiņš, PVD Pārtikas izplatīšanas uzraudzības daļas vadītāja skaidro: “Pārtikas produkti, kuru marķējumā norādīts “izlietot līdz…”, ir jāizlieto norādītā termiņa ietvaros. “Izlietot līdz…” parasti norāda produktiem, kas ātri bojājas, piemēram, piena, gaļas, zvejas produktiem, konditorejas izstrādājumi ar krēmu u.c., un pēc derīguma termiņa beigām var apdraudēt patērētāja veselību.

Ir pārtikas produkti, kuriem nav jānorāda minimālais derīguma termiņš, piemēram, svaigiem augļiem un dārzeņiem, kas nav mizoti, griezti vai līdzīgi apstrādāti; vīniem un dzērieniem, kur spirta koncentrācija ir vienāda vai lielāka nekā 10%; maizes un konditorejas izstrādājumiem, ko parasti patērē 24h laikā pēc izgatavošana; etiķim, vārāmajam sālim, cukuram cietā veidā, saldumiem, kas sastāv gandrīz vienīgi no aromatizēta vai iekrāsota cukura, košļājamai gumijai.

Reklāma
Reklāma

Pārtikas produkts drīkst atrasties tirdzniecībā līdz tā derīguma termiņa beigām, tas ir – ja derīguma termiņš ir 1. augusts, tad produkts drīkst būt tirdzniecībā līdz 1. augustam, to ieskaitot.”

LA.LV sazinājās arī ar “Caffeine” pārstāvjiem, lūdzot, sniegt komentāru par notikušo.

“Mūsu uzņēmums ar lielu rūpību un atbildību izturas pret piedāvātās produkcijas kvalitāti, regulāri veicot nepieciešamās pārbaudes saskaņā ar Latvijas Republikas
likumdošanu un attiecīgajiem normatīviem.

Minētā situācija ir nepieļaujama, un šobrīd tā ir atrisināta. Ar minētās kafejnīcas darbiniekiem ir veiktas pārrunas, un piedāvātais sortiments ir pārskatīts, lai novērstu šādu situāciju atkārtošanos.

Patiesi atvainojamies klientam par nepatīkamo pieredzi!”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.