Politiķis: Pieminekļus vai nu nojauc, vai remontē, vai uzstāda jaunus. Arī Dienvidu tilts un Vanšu tilts ir šī laika pieminekļi… 2

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja atbalstījusi Rīgas pieminekļu aģentūras iesniegtos 2024.gada pamatbudžeta grozījumus un papildu finanšu līdzekļu pieprasījumu 67 258 eiro. Rīgas domes 16.oktobra sēdē tika atbalstīti lēmumprojekti par trīs pieminekļu demontāžu – rakstniekiem Sudrabu Edžum, Andrejam Upītim un Krievijas karavadonim Mihaelam Andreasam Barklajam de Tolli. Lai nodrošinātu šī lēmuma izpildi, aģentūrai budžetā papildus nepieciešami 6000 eiro.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas

Runājot par pilsētvidē nepieciešamiem infrastruktūras objektiem, TV24 raidījumā “Kārtības rullis” komentāru sniedza Viesturs Kleinbergs, Rīgas domes deputāts (Progresīvie): “Es neesmu vēsturnieks un mani apsvērumi, visticamāk, nebūs zinātnē balstīti, bet es teiktu, ka ir vairāki iespējamie varianti dažādu pieminekļu nākotnei. Viens ir – ka ir kaut kas jānojauc, jo tev nepatīk tas, kas ir bijis pirms tevis. Otrs – tu mēģini pierādīt un kaut ko uzstādīt kā savus, tādēļ tiek celti jauni un savi.”

Viņš uzskata, ka pieminekļi ir dažādi, piemēram, dažādas skulptūras vai arī vienkārši – Vanšu tilts un Dienvidu tilts, tas ir noteikta laikmeta piemineklis. Vanšu tilts brūk kopā, bet, izskatās, ka neviens ar to neko nedara, tāpēc jautājums ir tāds – kādus mēs vēlamies pieminekļus aiz sevis atstāt un kāds nu kurš režīms tos atstāj.

CITI ŠOBRĪD LASA

Rīgas mērs Vilnis Ķirsis LTV nesen pauda, ka Vanšu tilts ir pats sarežģītākais tilts Latvijā, jo tāda izmēra vanšu tilta Latvijā vienkārši nav. Līdz ar to nevar atrast būvnieku, kuram ir darba pieredze šādā objektā, – praktiski Latvijā nav tāda būvnieka. Saprotams, ka tas vairāk attiecas uz vantīm, taču vai tad arī tilta malu vai nesošo konstrukciju saremontēšana būtu kā raķešu zinātne? Tiešām kādam grib iestāstīt, ka šī tilta ietves vai brauktuves konstrukcija ir unikāla?! Ja tomēr nē, – vai tās bedres ietvē un tilta margas nevarēja sākt labot jau pirms pieciem gadiem vai kaut vai šogad, šādi par notiekošo savukārt viedokli LA.lv pauda Romāns Meļņiks.

Rīgas budžetā atvēlētā nauda ir jātērē efektīvi, jo, piemēram, pilsētas ielām paredzētie līdzekļi tikuši katru gadu palielināti, bet tas nav būtiski uzlabojis kvalitāti, tā senāk TV24 raidījumā “Ziņu TOP” norādīja bijušais Rīgas mērs (2020-2023) un Eiropas Parlamenta deputāts Mārtiņš Staķis.

“Saprotu, ka Rīgā ir mainījusies politiskā vadība, bet ir labas iniciatīvas, kuras, manuprāt, nav jāņem nost. Vieni no lielākajiem Rīgas projektiem šogad būs gan Zemitānu, gan Vanšu tilta remonti, kā arī Mūkusalas krastmalas pārbūve. “Principā, ja līdz 2025. gadam nesāks Vanšu tilta remontēt, ir diezgan liels risks, ka viņu var vienkārši aizslēgt ciet. Tas tiešām ir ļoti nopietni, tāpat kā pārējie minētie projekti,” norāda Rīgas domes deputāts.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.