– Interesanti, ka uz Saeimu kandidēja arī gandrīz visi Rīgas opozīcijas deputāti, taču viņiem veicās diezgan slikti. 8
– Vienīgais ievēlētais domes opozīcijas deputāts ir Ints Dālderis, un tas pats Kurzemes apgabala “Vienotības” sarakstā. Rīgā cerības iekļūt Saeimā ar mīksto mandātu saglabā domes deputāts no NA Andris Vilks. Es negribu “uzbraukt”, kritizēt, bet rezultāts nav visai iepriecinošs.
V. Krustiņš: – Svarīga ir ostas lieta. Jau pirms vēlēšanām cēla pretenzijas un balsoja par Loginova atstādināšanu. Nenobalsoja. Kā ostas pārvaldnieks tiek galā ar darbiem? Kā nokārtos šo ostas lietu?
– Pēdējie dati parāda kravu plūsmas pieaugumu Rīgas ostā par 13,8%. Šodien osta ir nopietns Latvijas ekonomikas balsts. Vai visas sekmes bijušas atkarīgas no Loginova darbošanās? Domāju, ka ne. Tai pašā laikā savstarpējā politiskajā kautiņā izlikt pārvaldnieku par upurjēru arī nez vai ir prāta darbs. Jā, viņam ir ko pārmest. Ir par ko kritizēt, un to esam darījuši. Bet pēc pārrunām ostas darbs ir aktivizēts. Kā valdes priekšsēdētāju mani vairāk uztrauc cita lieta. Mums šogad ir kravu pieaugums, un tas pats vērojams arī Krievijas Baltijas jūras ostās – Pēterburgā, Ustjlugā, Kaļiņingradā. Tas apliecina, ka krievi turpina investēt, lai maksimāli palielinātu ostu kapacitāti un konkurētspēju. Zināmos ģeopolitiskos vai citos apstākļos var tikt pieņemti politiski lēmumi, ka krievu kravas pārkrauj viņu pašu ostās. Vārdos tāda politika bija nospriesta jau agrāk, bet ostām vienkārši trūka praktiskās “celtspējas”. Tagad infrastruktūra ir attīstījusies, Krievija tiešām var kraut pati. Un tas mūsu tranzītam ir lielāks apdraudējums nekā Loginovs ostas pārvaldē, kuru grib aiztriekt.
E. Līcītis: – Kā mēs panācām šāgada pieaugumu – ar Krievijas, Baltkrievijas kravām?
– Krievi joprojām turpina tirgot savus resursus, un par to ir noslēgti līgumi gadu garumā. Tie ir loģiski, ekonomiski pamatoti līgumi, taču, ja pieņems politiskus lēmumus, tie ne vienmēr iet rokrokā ar saimniecisko izdevīgumu. Tālākais tiešām atkarīgs no ģeopolitiskā stāvokļa eskalācijas vai atslābuma. Bet šodien mums iespējams vairāk apkalpot baltkrievu kravas, pavērt ceļu tālākiem tranzītiem – no Kazahstānas, piemēram.