Polija, vēloties aizsargāt savus pārvadātājus, radīs problēmas Latvijai 0
Latvijas autopārvadātājiem šogad būs problēmas ar Polijas atļauju kvotām, jo to skaits samazināts no 2000 līdz 400, un Polijas valdība strikti vēlas aizsargāt savus pārvadātājus, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” norāda Autotransporta direkcijas (ATD) Starptautisko autopārvadājumu koordinācijas daļas vadītājas vietnieks Andrejs Broders.
Viņš skaidro, ka 2010.gadā Latvijas pārvadātājiem bija pieejami 2000 Polijas izsniegto atļauju pārvadājumiem uz vai no trešajām valstīm un arī Latvija izsniedza tikpat. 2011.gadā Polija aplēsa, ka tai tik daudz Latvijas atļauju nav vajadzīgs, un nolēma, ka Varšava Latvijai 2012.gadam dos tikai 400 atļaujas. 2011.gada septembrī Polija divpusējā komisijā piekrita sākotnējo 500 atļauju kvotu palielināt par 350 atļaujām, jo 500 jau bija izmantotas. “Līdz ar to gada beigās ar Polijas atļaujām problēmu nebija. Taču šajā gadā jau var paredzēt, ka problēmas ar Polijas atļaujām varētu būt,” uzsver Broders.
Varšavas nostāja esot saistīta ar to, ka Polijas valdība grib aizsargāt savus pārvadātājus, kuru skaitliski ir krietni vairāk nekā Latvijā. Viņi grib, lai Polijas uzņēmumi nosacīti ved kravas no Rietumu valstīm uz Austrumu valstīm.
Broders gan atzīst, ka ir arī citāda veida politika. Piemēram, savulaik Nīderlande Latvijas pārvadātājiem bija izsniegusi 4000 atļauju, lai gan nīderlandieši bija izmantojuši tikai 30 atļaujas. “Tas ir tāpēc, ka Nīderlandē ir lielas ostas un peļņa galvenokārt valstij nāk no ostām. Līdz ar to svarīgākais ir veicināt apgrozījuma pieaugumu lielajās ostās, un nīderlandieši ir ieinteresēti, lai ātrāk tiek aizvestas kravas,” skaidro amatpersona.