Poikāns par aizdomīgiem bezmaksas pakalpojumiem: “Jāsaprot, ja tu nemaksā, tu pats esi prece” 0

Vai esat kādreiz aizdomājušies, ka internetā piedāvātie bezmaksas pakalpojumi varētu būt slēpts darījums, kurā patiesais produkts esat jūs? Šo domu TV24 raidījumā “Preses klubs” pauž Ilmārs Poikāns, LU Matemātikas un informātikas institūta mākslīgā intelekta laboratorijas pētnieks.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
Lasīt citas ziņas

“Galvenais princips, ko ievērot: ja tu nemaksā par servisu, tātad tu maksā ar sevi kaut kādā veidā, tu esi tā vērtība kādam citam,” skaidro Poikāns. Viņš norāda, ka, izmantojot bezmaksas aplikācijas vai tīmekļa vietnes, mēs neapzināti piekrītam nodot savus datus uzņēmumiem, kuri tos izmanto dažādiem mērķiem, piemēram, mākslīgā intelekta algoritmu pilnveidošanai.

Kā piemēru Poikāns min populārās sejas atpazīšanas lietotnes: “Kad tu izmanto populāras sejas atpazīšanas aplikācijas, piemēram, lai noskaidrotu, kurai slavenībai tu līdzinies, tu netieši palīdzi uzņēmumiem apkopot lielu daudzumu sejas attēlu.” Šos datus viņi izmanto, lai izstrādātu un uzlabotu algoritmus, kas spēj precīzāk atpazīt cilvēku sejas. Tādējādi tiek veicināta sejas atpazīšanas tehnoloģiju attīstība.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lai tā programma strādātu labāk izstrādātāji vienkārši izlaiž interesantu aplikāciju, piemēram: salīdzini, kurai slavenībai tu esi līdzīgs.  Uzreiz miljoniem  cilvēku izmēģina šādu aplikāciju.

Pētnieks uzsver, ka šādi rīkojoties uzņēmumi iegūst milzīgus datu apjomus, kurus var izmantot, lai izveidotu precīzākus sejas atpazīšanas algoritmus, kas savukārt varētu tikt izmantoti dažādās jomās, tostarp drošības sistēmās un mārketingā.

“Jāsaprot, ja tu nemaksā, tu esi prece,” konstatē Poikāns. Viņš aicina būt kritiskiem pret bezmaksas pakalpojumiem un apzināties, ka mūsu dati ir vērtīgs resurss, ko uzņēmumi izmanto, lai gūtu peļņu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.