Plūsma uz ceļa Tīnūži–Koknese veidojas pamazām, precīzāk vērtēsim vasarā 3
Rakstot par autoceļa Tīnūži–Koknese tapšanu un atklāšanu, atļāvos izteikt šaubas par vērienīgā projekta rentabilitāti – par to, vai transporta plūsma tajā sasniegs prognozēto un Daugavmalas A6 patiešām atslogos.
Ceļš darbojas trešo mēnesi. Oficiāli saņēmis “A” kategoriju un tiek attiecīgi kopts. “Latvijas Valsts ceļi” (“LVC”) ir veikuši pirmos plūsmas mērījumus (pagaidām epizodiskus, ar pārvietojamām iekārtām), un dažus secinājumus (piesardzīgus, jo datu apjoms mazs un sezonāls) varam izdarīt.
Dzīvība parādās. Dienas aprite ir 2500 – 3500 vienības. Pārvietojamie uzskaites punkti gan neļauj atpazīt kravas transportu, tādēļ nevaram vērtēt, cik no kustības ir projektētāju galvenais “adresāts” – tranzīts, cik apkārtējo apdzīvoto vietu ļaudis, kuri labos apstākļos, iespējams, kļuvuši kustībā aktīvāki. 3500 – tas nav maz. Tā ir aptuveni tāda intensitāte, kāda tiek fiksēta Liepājas un Ventspils maģistrālēs. Bet joprojām krietni mazāka par projekta aizstāvju plānotajiem vismaz 6000 dienā.
A6 (Rīga–Daugavpils) posmā, kuram nu uz Koknesi iespējams braukt garām, patiešām manāma auto skaita samazināšanās (decembrī un janvārī pat par 30%). Nedaudz mazāks tur kļuvis arī “smago” īpatsvars. Taču kategoriskus secinājumus izdarīt vēl nevar, jo ilggadējā “LVC” statistika liecina par diezgan ievērojamām sezonālām plūsmas atšķirībām šajā ceļā. Jāpaskaita vasarā. Tad varēsim vērtēt. Arī par jauno E22 tad dati būs precīzāki, jo pašlaik rit iepirkuma konkurss par stacionāru uzskaites punktu izbūvi, kura uzvarētājam darbi būs jāveic pirmajā pusgadā.