Plaisa auto vējstiklā. Remontēt vai tomēr mainīt? 0
Kā apstādināt nelielu plaisu automašīnas priekšējā stiklā, lai tā laika gaitā netiek uz priekšu? Kādos gadījumos to atmaksājas remontēt, kādos ne?
Automehāniķis Inguss no Vidzemes skaidro, ka plaisas remontēt atmaksājas tikai tādiem auto modeļiem, kuriem stikls nav nopērkams vai maksā ļoti dārgi. Neliela uzsituma gadījumā gan izdevīgāk būtu bojāto vietu salabot.
Jādodas uz darbnīcu
Internetā atrodami vairāki plaisu virzības apturēšanas paņēmienu apraksti, ko vismaz teorētiski var paveikt pats, taču šo darbu labāk uzticēt pieredzējušiem meistariem specializētā darbnīcā.
Nepieciešami speciāli materiāli un aprīkojums, kā arī pieredze. Rīkojoties pašam, pastāv risks, ka stikls tiks neglābjami sabojāts.
Vienīgais, kas pašam jāpaveic nekavējoties, – uz plaisas jāuzlīmē caurspīdīga līmlente, lai bojājumu pasargātu no vides iedarbības.
Pretējā gadījumā jau pāris dienās plaisu aizpilda netīrumi, kurus praktiski nav iespējams iztīrīt, līdz ar to remonts nebūs tik veiksmīgs, kā iecerēts. Uz autostiklu remontdarbnīcu būtu jādodas pēc iespējas ātrāk.
Stiklu iespējams salabot, ja bojājuma vieta (parasti uzsitums) ir ārpus autovadītāja tiešās redzamības zonas, tas ir mazāks par divu eiro monētu un vismaz 8 cm attālumā no stikla ārmalas.
Kā minēts noteikumos?
Izejot transportlīdzekļa ikgadējo tehnisko apskati, inspektori lielu uzmanību pievērš arī vējstiklam.
Ministru kabineta noteikumu Nr. 295 Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa 1. pielikumā Prasības transportlīdzekļu tehniskajam stāvoklim un aprīkojumam, prasību izpildes novērtēšana un pārbaudes metodes minēts, kādām prasībām jāatbilst transportlīdzeklim.
Sadaļā Stiklojuma stāvoklis rakstīts: “Vējstiklam vadītāja pusē nav pieļaujami bojājumi, kuru izmērs pārsniedz 5 mm laukumā, kuru var notīrīt vadītāja puses stikla tīrītājs un kuru ierobežo vējstikla vertikālā viduslīnija vai vējstikla sadalošā statne, horizontāla līnija apakšējā daļā 50 mm virs vadītāja puses stikla tīrītāja, kas atrodas izgatavotāja paredzētajā sākuma stāvoklī vai
50 mm virs vējstikla apakšējās necaurspīdīgās daļas, ja vadītāja puses stikla tīrītājs izgatavotāja paredzētajā sākuma stāvoklī atrodas zemāk par vējstikla apakšējo necaurspīdīgo daļu, vējstiklam augšējā daļā maksimāli tuvu pievirzīta izgatavotāja paredzētā saulessarga apakšējā mala.
Vējstiklam pasažiera pusē pieļaujami nelieli bojājumi (piemēram, punkti, ieskrāpējumi, iesitumi, nesazarota plaisa, kas nesavieno vējstikla malas; sazarota plaisa, kurai apvilktās riņķa līnijas diametrs nepārsniedz 100 mm), kas būtiski neietekmē redzamību vai stiklojuma izturību. Pārējā stiklojumā nedrīkst būt stiklojuma izturību ietekmējoši bojājumi.”
Tādējādi – ja bojājums ir vadītāja pusē, visticamāk, stikls jāmaina. Turklāt populārāko auto modeļiem vējstiklu cenas nebūt nav atsronomiskas, un iespējams piemeklēt maciņa biezumam atbilstīgu risinājumu.
Ja bojājums ir pasažiera pusē, stikla labošana var atmaksāties, tikai ar to nedrīkst kavēties.