Ar Dieviņa palīgu 0

Cilvēka organisms sastāv no gandrīz 80% ūdens. Ja nepieciešams, ar tautasdziesmas vārdiem to iespējams uzlabot un uzstrāvot. “Japāņu zinātnieki ir izpētījuši, ka ļauni vārdi izposta ūdens molekulas, un tas pats notiek mūsu ķermenī, tādēļ pirtī jārunā un jādzied tikai labi un mīļi vārdi. Tie iedarbosies septiņreiz stiprāk, nekā izskanot citviet,” uzsver Valda Vītola.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Agrāk, kad viņa skaitījusi pirts svētības vārdus Lēni, lēni Dieviņš brauca, aicinot pirtiņā Dieviņu, ne visi klienti to pieņēmuši, taču tagad Galgauskas Lazdukalnos ierodas gandrīz vienīgi tie, kas vēlas pērienu ar tautasdziesmu. Diemžēl vairākums cilvēku neapzinās, cik daudz viņiem var dot dainas.

“Dažiem mācītājiem ir negatīva attieksme pret to, ka pirtī piemin Dievu, taču mūsu senči Dieviņu turēja sirdī, saskatīja dabā – katrā kokā un zālītē. Sakot “Dieviņš”, mēs apliecinām, ka viņu mīlam, un tāpēc jau nepazeminām, ka nosaucam mīļvārdā,” uzskata Valda Vītola. “Es lūdzu Dievam, lai padara mani par instrumentu savās rokās. Viņš vislabāk zina, kas katram jāņem nost un jādod klāt.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Pirtniece ir pārliecināta, ka pirts rituāls notiek daudz svētīgāk, pateicoties ne tikai Dievam, bet arī Laimai, Mārai, pirts Māmulītei, pirts Gariņam un Sargeņģelītim, Zemes mātei, Ūdens mātei, Uguns mātei, Vēja mātei, Dabas māmulītei – tik daudziem vajag sacīt “paldies”.

Ļauties rituālam

Valda Vītola uzsver, ka pirtī jāiet ar labām domām un, ļaujoties tās rituālam, nevis cenšoties visu tur notiekošo izskaidrot. Līdzko sāksim prātot un šaubīties, tā noliksim labvēlīgajai iedarbībai priekšā barjeru.

Ienākot pērtuvē, visiem tiek veltīta dziesma Saules meita vārtus vēra, Zvaigžņu cimdi rociņā, tādējādi atdarot vārtus enerģijai. Kad peramais jau tīrs, pirms dodas prom, lēnām ar krūzīti tiek apliets ar enerģētiski bagātinātu ūdeni no pamatīga ozola ķipja. To darot, Valda Vītola saka: “Cauri tavam ķermenim līst nemirstības ūdenskrituma ūdens. Tas aizskalo tavu gadu nastu, rūpes, raizes, bēdas, slimības un visu, visu, kas tev nav vajadzīgs.”

Nākamo šalti pāri galvai pavada vēlējums: “Šis nemirstības ūdenskrituma ūdens tevi piepilda ar veselību, mīlestību un gaismu. Katra tava ķermeņa šūna ir tīra, balta un vesela. Katrs orgāns tavā ķermenī ir tīrs, balts, vesels. Mēs lūdzam, lai no šā brīža tavs ķermenis atjaunojas veselībā, mīlestībā un gaismā. Tu esi vesels, laimīgs, veiksmīgs, tu esi Dieva mīļotais bērns.”

Pēc tam ar saujā ielietu ūdeni mazgā seju. Sievietēm pirmajā reizē tiek lūgts: “Lai tavi vaigi zied kā rozes”, otrajā – “Lai tavai sejai mēness gaišums”, bet trešajā “Lai tavas acis mirdz kā divas zvaigznes, tādai laimīgai un skaistai tev staigāt.”

Reklāma
Reklāma

Raksts no žurnāla “36,6 °C” tematiskā izdevuma “Pirts Ceļvedis”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.