Katrai darbībai pirtī atbilst savas dainas. Vienas tiek teiktas, pirti kurinot, citas – vedot peramo ūdeni, uzklājot skrubi un to nomazgājot, enerģētiski bagātinot lāvu un veicot citus rituālus. Savas pirtī izmantotās attīrošās, dziedinošās un stiprinošās dainas viņa apkopojusi grāmatā Pirtī mana dvēselīte ar Dieviņu runājās, taču tās mainās un krājums papildinās. 0
Pirts rituāls Lazdukalnos ir aptuveni četras stundas garš, iepriekš ilgumu nevar prognozēt. Ja nelīdz Bēdu manu, lielu bēdu un joprojām jūtams smagums, tiek meklētas citas spēcīgas dziesmas.
Valdas pieredze liecina, ka reizēm pirts rituāls norit ļoti smagi, jo notiek dziļa garīga un fiziska attīrīšanās, kad caur ādu izdalās sīki kristāliņi – kā magoņu sēkliņas. Pirtniecei savu spēku palīdz sargāt īpašas dainas un reiki – enerģija, ar kuras starpniecību var sakārtot organismu. Viņai ir piešķirta meistara III pakāpe.
Kvēpinot pērtuvi, pirtniece izmanto stiprus vārdus. Šim nolūkam viņa izmanto kadiķi, vērmeli, vībotni, piparmētru un apiet telpai trīs reizes riņķī pulksteņa rādītāja virzienā, skandējot tautasdziesmu:
Dzelžu tēvs, dzelžu māte
Dzelžu pirti kurināja,
Kas var dūmus savienot,
Tas var kaites izdziedēt.
Pirmā pēriena laikā tiek attīrīta cilvēka aura, bet otrajā uz ķermeņa klāj skrubi, kas gatavots no jūras sāls, sodas un vairākām citām sastāvdaļām: samaltām ozolzīlēm, kastaņiem, kalmju saknēm, ugunspuķēm un vīgriezēm.
“Veidojot to tikai no dažiem komponentiem, peramajam var kaut kā pietrūkt, taču šajā gadījumā organisms noteikti paņems sev vajadzīgo,” skaidro pirtniece. “Sāls uztver informāciju un dziedina, tāpēc skrubējot dziedu par saulīti kā māmulīti, kas dod siltumu un dziedina.”