VAS “Latvijas Valsts ceļi” logo.
VAS “Latvijas Valsts ceļi” logo.
Foto-LETA

Pirmo reizi ceļa pamatus purvainā posmā stabilizēs ar kolonnām 0

Valsts reģionālā autoceļa Augšlīgatne–Skrīveri (P32) divos posmos no Madlienas līdz Skrīveriem (47,20.-60,29 km un 61,27.-71,27. km) notiek šīs sezonas plašākie ceļa remontdarbi valsts autoceļu tīklā, informēja VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Ceļa pārbūves gaitā posmā no 49,50.-50,00. km atklātas vājas nestspējas gruntis – purva posms ar kūdras slāni 10 metru dziļumā. Tas atklājās papildu izpētē, ko veica AS “Ceļuprojekts”. Projektētājs arī ieteica iespējamos risinājumus grunts stabilizācijai.

Lai stabilizētu šo grunti, valsts ceļu tīklā pirmo reizi tiks pielietota kombinēto kolonnu un pāļu kolonnu izbūves metode.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tiks izbūvētas 30 cm platas un līdz 6 m garas betona kolonnas, virs tām – 60 cm platas līdz 2 m garas grants/šķembu kolonnas.

Kopumā plānots izbūvēt 952 kolonnas, kuras tiks izkārtotas 2,5 x 2,0 m režģī. Lai veiktu šo darbu, Latvijā ieradusies speciālistu komanda no Polijas uzņēmuma “Menard Polska” ar nepieciešamo aprīkojumu.

Trešdien, 22. augustā, LVC aicina medijus apmeklēt būvlaukumu, kurā pirmo reizi Latvijā tiks pielietota šāda būvniecības metode un iepazīties ar būvdarbu gaitu.

Par būvdarbu specifiku medijus uz vietas informēs LVC Būvniecības pārvaldes direktors Gints Alberiņš, projektētāju, kā arī būvnieku AS “A.C.B.” un Polijas uzņēmuma “Menard Polska” pārstāvji. Prezentācija būvlaukumā sāksies plkst.11.

Ņemot vērā to, ka būvdarbi notiek slēgtā ceļa posmā, kā arī sakarā ar darba drošības prasībām, LVC LVC mediju pārstāvjus obligāti pieteikties, rakstot uz “[email protected]”, vai arī zvanot uz 67028161.

Nepieciešamības gadījumā mediju pārstāvjiem tiks nodrošināts transports no Satiksmes ministrijas ēkas Gogoļa ielā 3, izbraukšana no Rīgas plkst.10, ierašanās būvniecības objektā plkst.11.00, atgriešanās Rīgā provizoriski plkst.13.

Grunts stabilizācija un autoceļa izbūve virs tām iespējama, tikai pilnībā slēdzot satiksmi šajā posmā, uzsvēra LVC.

Līdz ar to remontdarbu laikā, provizoriski no 20. augusta līdz 24. septembrim, satiksmes autobusi abos virzienos tiks novirzīti pa apbraucamo maršrutu Madliena–a/c Madliena–Lēdmane (V972) līdz pagriezienam uz Zādzeni–Zādzene–a/c Augšlīgatne–Skrīveri (P32).

Reklāma
Reklāma

LVC skaidroja, ka posmā no Madlienas līdz pārvadam pār autoceļu Tīnūži–Koknese (P80) (47,20.-60,29. km) pēc pārbūves būs izbūvēta pilnībā jauna autoceļa konstrukcija ar trim asfalta kārtām, uzstādītas drošības barjeras, sakārtota ūdens novades sistēma un sabiedriskā transporta pieturvietas, pārbūvēti tilti pār Ogri un Lobi.

Šos būvdarbus veic AS “A.C.B.”, to līgumcena ir 10,7 miljoni eiro (ar PVN) ar ERAF līdzfinansējumu, būvdarbus plānots pabeigt rudenī.

Uz šī paša autoceļa būvdarbi notiek arī posmā no ceļa Tīnūži–Koknese (P80) līdz Skrīveriem (61,27.-71,27. km). Arī šim posmam būvē jaunu salturīgo slāni, šķembu pamatu un ieklās trīs asfalta kārtas.

Turklāt Skrīveros izbūvēs lietus ūdens kanalizāciju un drenāžu, ierīkos ceļa apgaismojumu un pārbūvēs elektrotīklus, kā arī tilta pār Maizīti vietā izbūvēs tērauda caurteku.

Šos būvdarbus veic SIA “Strabag”, un to līgumcena ir deviņi miljoni eiro (ar PVN) ar ERAF līdzfinansējumu, tos pabeigs nākamā gada vasarā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.