Pirmo attālināto mācību dienu atzīst par kopumā izdevušos 0
“Neskatoties uz izaicinājumiem”, Valsts izglītības satura centrs (VISC) pirmo attālināto mācību dienu uzskata par kopumā izdevušos.
VISC vadītājs Guntars Catlaks aģentūrai LETA pauda, ka kopumā pirmā attālināto mācību diena ir izdevusies, lai arī dienas gaitā nācies saskarties ar dažādiem izaicinājumiem.
Catlaks akcentēja, ka attālinātas mācības nav klātienes stundu pārnešana digitālā formātā, tāpēc nepieciešams plānot laiku, lai visi skolotāji vienas klases skolēniem neuzdotu darbus plkst.9 no rīta un neprasītu atbildes tajā pašā dienā līdz plānoto mācību stundu beigām.
Viena no platformām, kas šodien regulāri bija pārslogota, bija “E-klase”, kas pamatā tiek izmantota saziņai, bet stundu tiešsaistes risinājumus nepiedāvā.
Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM) portāla “E-klase” pārstāvji skaidroja, ka pirmdien noticis tieši tas, par ko ticis runāts iepriekš – pilnīgi visi un uzreiz gribējuši strādāt ar “E-klasi”.
Tāpat portālā secināts, ka komunikāciju tiek mēģināts organizēt e-pastos un ar pievienotiem dokumentiem (failiem), tāpēc skolotājiem šāda darba organizācija būšot liels izaicinājums.
Portāla ieskatā, kopumā radusies situācija ir ārkārtīgi labs stresa tests ne tikai “E-klasei”, bet visai izglītības sistēmai, no kura “mēs iznāksim daudz zinošāki un ar daudz labām idejām”.
Aģentūras LETA aptaujātie skolēnu vecāki norādīja, ka kopumā tehniskās sistēmas darbojušās labi, lai arī bieži “uzkārušās”. Lielu pārpratumu par to lietošanu neesot, tomēr mācību procesa nodrošināšana sākumskolēniem, lai tas nekļūtu par tīru formalitāti, prasīja lielu vecāku iesaisti, kas ir visai grūti savienojuma pat ar attālinātu darbu un neiespējama gadījumā, ja darba dēvēji vecākiem joprojām prasa ierašanos darbā klātienē.
“Lai arī mēs mīlam teikt, ka bērni jau no bērna kājas brīvi lieto tehnoloģijas, to varbūt var teikt par spēļu spēlēšanu, bet nevar teikt par pirmklasnieku spējām nodrošināt biroju darbinieku cienīgu saziņu un atgriezenisko saiti ar skolotājiem,” secinājis viens no uzrunātajiem vecākiem.
“Sākumskolā bez vecāku palīdzības mācību process nav paveicams, jo bērniem būtu vajadzīgas biroja darba prasmes – lietot e-pastu, taisīt, saglabāt un nosūtīt dokumentus, bet viņi neko no tā nemāk. Tāpēc nepieciešama pieaugušā klātbūtne, kurš vismaz ik pa brīdim atrisina šāda veida jautājumus un arī atprasa apgūto vielu, kas tagad gūlies uz vecāku pleciem,” vērtēja skolēnu vecāks.
Minēto sarežģī arī nepieciešamība attālināti vai klātienē strādāt pašiem vecākiem.
Tāpat tika novērots, ka sākotnēji skolēniem bijušas dažas neskaidrības par turpmāko mācību procesu, bet pirmajā dienā tas ir pašsaprotami, un skolotāji, iesaistoties arī vecākiem, centušies visu ļoti detalizēti izskaidrot.
Kā ziņots, no šodienas mācības Latvijas skolās tiek organizētas tikai attālinātā režīmā, nosaka valdības izsludinātais ārkārtējās situācijas regulējums.
Valdība nolēma sākot ar 13.martu mācības skolās un augstskolās organizēt attālināti. Pagājušajā nedēļā bija pavasara brīvlaiks un mācības skolās atsāksies šodien.
Lai spētu nodrošināt attālinātās mācības visu klašu skolēniem, IZM apzināja skolas un centās noskaidrot skolēnu viedierīču un interneta pieejamību. Atklājās, ka valstī ir nedaudz vairāk nekā 5000 skolēnu, kuriem šādu rīku nav, tāpēc valsts un mobilo pakalpojumu operatori vienojās sagādāt 5000 viedierīces, kuras pie skolēniem varētu nonākt šīs nedēļas beigās.