Foto: Dainis Bušmanis

Pirmais komercmaršruts Rīga–Daugavpils apstiprināts. Kā tas atvieglos pārvietošanos? 8

“Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Sabiedriskā transporta padome jūlija sākumā apstiprinājusi pasažieru autobusu komerciālo maršrutu ieviešanas plānu. Tajā paredzēts, ka pirmais maršruts, ko pārvadātāji veiks, tikai pamatojoties uz komerciāliem principiem, būs Rīga–Daugavpils un sāks kursēt no šā gada 1. septembra.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas

Autotransporta direkcija (ATD) pirms plāna apstiprināšanas bija veikusi pārvadātāju aptauju, lai noskaidrotu, vai pie plānotā normatīvā regulējuma, vienlaikus pastāvot ierobežojumiem autobusu ietilpībai, pārvadātāji būs ieinteresēti sniegt pakalpojumus komerciālajos maršrutos.

Aptaujas rezultāti ļāvuši secināt, ka interese ir, taču gatavību sākt pakalpojumu nodrošināšanu jau tuvāko mēnešu laikā izrādījuši vien daži uzņēmumi. Vislielākā interese pārvadātājiem pagaidām izrādījusies par maršrutu Rīga–Daugavpils, tādēļ Sabiedriskā transporta padome to komerciālo maršrutu ieviešanas plānā apstiprinājusi kā pirmo.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt no 1. oktobra paredzēts, ka komercprincips sāks darboties arī maršrutā Rīga–Jaunķemeri, Rīga–Sloka, Rīga–Olaine un Rīga–Salaspils, bet no 2022. gada 1. janvāra: maršrutā Rīga–Jelgava, Rīga–Ogre un Rīga–Sigulda.

Komerciālajos maršrutos visi ar sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu saistītie izdevumi un zaudējumi ir pārvadātāja pašrisks. Iespējamos zaudējumus valsts no savas puses nesegs. Līdz ar to pārvadātāji šajos maršrutos ir tiesīgi paši noteikt tarifus jeb biļetes cenu, ieviest lojalitātes programmas un citu veidu atlaides.

Pasažieriem, kuri ir tiesīgi saņemt braukšanas maksas atvieglojumus reģionālajos maršrutos, jābūt iespējai tos izmantot arī komerciālajos maršrutos. Tādējādi pakalpojumu sniedzējam visas izmaksas, kas saistītas ar šo personu pārvadāšanu, ir jāierēķina biļetes cenā.

Līdzvērtīga kārtība šobrīd pastāv arī Igaunijā. Ja kādā marš­rutā vai reisā pārvadātājam nebūs intereses nodrošināt pasažieru pārvadājumus, bet iedzīvotājiem būs nepieciešamība nokļūt darbavietā vispārpieņemtajā darba laikā, Autotransporta direkcija vērtēs iespēju konkrēto maršrutu vai reisu iekļaut dotētajā maršrutu segmentā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.