Pirmais iespaids par Ķīnas elektromobili, kas iegādājams tikai internetveikalā 2
Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
“Piedalīties plānoja “Aiways”” – tā rakstīju martā, kad vīruss pieveica Ženēvas autoizstādi.
Kāpēc man ļoti gribējās tieši šo jaunvārdu likt visas šova programmas priekšplānā? Tāpēc, ka tas ir pirmais Ķīnas auto, kuru šeit bija iecerēts prezentēt nevis kā konceptu, bet pavisam konkrētu produktu (un tas esot visās instancēs akceptēts) Eiropas tirgum. Jau šogad.
Pavasarī neizdevās. Jau piemirsies bija ambiciozais iznāciens. Un nu “Aiways” sāk “U5” pārdošanu Vācijā. Pilnībā elektriskais SUV ir pasūtāms interneta vietnē “www.ai-ways.eu”. Cena 37 990 eiro. Dīleru tīkla un salonveikalu nav. Testa braucienus, pārdošanu un apkopes nodrošina pazīstamais elektropreču tirgotājs “Euronics”.
Nepilni 40 000 eiro par 467 cm garu pilnībā elektrisku SUV – konkurences, šķiet, Vecajā pasaulē šobrīd nav. Turklāt tiek solīts, ka baterijas ietilpība nodrošinās vismaz 300 km nobraukumu. Un būs papildu simtam uzlādējama dažās minūtēs. Dizains (cik no bildītēm var spriest) visai pieklājīgs, solīds, turklāt, manuprāt, saglabājis kaut ko no vecās labās džipu auras. Nav gan pagaidām ziņu par pilnpiedziņas iespējām.
Nopietna uzņēmuma (dibināts 2017. gadā) debija. Dibinātāji (divi ķīnieši, kas iepriekš strādājuši vadošos amatos Eiropas autobūves firmu uzņēmumu filiālēs Ķīnā), protams, saprot, ka Eiropā daudzus vēl baida vārds “Ķīna”, tādēļ pērn tā darbībai un nosaukumam pievienojuši pieredzes bagātā “Audi” inženiera Rolanda Gumperta spēku un vārdu.
“Gumpert Aiways” biroji nu ir Vācijā, ASV, Kanādā. Protams, Ķīnā arī. Pēc izmēģinājumiem Vācijā jau šoruden “U5” tiks piedāvāts Francijā un Šveicē. Par Latviju ziņu pagaidām nav.
Tehniskie dati
Svars 1750 kg
Jauda 190 ZS
Paātrinājums līdz 100 km/h 9,0 s
Max ātrums 150 km/h