Pirkt kafiju savā krūzē turpmāk būs lētāk 6
Kā viens no lielākajiem take away jeb līdzņemamo karsto dzērienu tirgotājiem Latvijā uzņēmums SIA “Circle K Latvia” uzsācis iniciatīvu, kas atbalsta beziepakojuma tirdzniecību dzērienu segmentā, portālu “LA.lv” informēja “Circle K” pārstāvji.
Ar mērķi ilgtermiņā veicināt sabiedrības paradumu maiņu uzņēmums klientiem piedāvā iespēju kafiju, tēju un citus uz vietas pagatavojamos karstos dzērienus savās degvielas uzpildes stacijās (DUS) iegādāties savās termokrūzēs.
Atbalstot pārdomātu dabas resursu izmantošanu, turpmāk vairākkārt lietojamajās krūzēs pirktos dzērienus “Circle K” pārdos par zemāku cenu.
Vidēji viens Latvijas iedzīvotājs gadā saražo 433 kilogramus sadzīves atkritumu, turklāt ik gadu mājsaimniecībās radītais sadzīves atkritumu apjoms palielinās.
No kopējā radītā atkritumu daudzuma Gaismas pils izmēriem līdzvērtīgs apmērs jeb 275 kubikmetri līdz poligoniem nemaz nenonāk, bet tiek izmesti vidē, liecina AS “Latvijas Zaļais punkts” dati.
Starp tiem ir arī papīra iepakojuma izstrādājumi, kuru lietošanu vismaz daļēji var izslēgt, kā alternatīvu izmantojot vairākkārt lietojamos traukus.
“Circle K Latvia” izpilddirektore Gunta Jēkabsone skaidroja, ka papildus augstajiem vides standartiem, kas kā degvielas tirgotājam ir uzņēmuma darbības pamatā, “Circle K” vienmēr domā, kā dabai draudzīgu uzņēmējdarbību var īstenot arī citās jomās.
“Vēlamies atbalstīt cilvēkus, kuri savā dzīvesveidā jau ievieš paradumus atkritumu samazināšanai, un mudināt mainīties tos, kuri šo domu vēl tikai apsver. Lai atkritumi tiktu šķiroti vairāk un mazāk nokļūtu vidē, vēl daudz soļi sperami visā pasaulē,” norādīja Jēkabsone.
“Circle K” paudis vēlami, lai papīra dzērienu krūzes, kuru sadalīšanās laiks vidē var ilgt līdz pat 5 gadiem, apkārtnē nonāktu arvien retāk, tāpēc uzņēmums ir apņēmies veicināt vairākkārt lietojamo krūžu izmantošanu kafijas un citu karsto dzērienu iegādei, apgalvoja Jēkabsone.
“Latvijas Zaļā punkta” direktors Kaspars Zakulis atzinīgi novērtēja “Circle K” ieceres.
“Mums ir patiess prieks, ka “Circle K” ir pievienojies tiem uzņēmumiem, kas veicina kafijas un citu līdzņemamo dzērienu tirdzniecību klienta krūzēs. Daudzreiz lietojamo termokrūžu izmantošana ir gan videi draudzīgāka, gan ekonomiski izdevīgāka, tāpēc ļoti gribētos, lai sabiedrībā to lietošana izplatītos arvien vairāk,” teica Zakulis.
Pēc Zakuļa teiktā, arī “take away” jeb līdzi paņemamā dzēriena iegāde savā krūzē ir stāsts par paradumu veidošanu. Proti, sākumā tas liekas neierasti un jāpierod, ka līdzi ir sava krūze, kurā pildīt rīta kafiju.
Taču izmaiņas var notikt ātri, it īpaši, ja tirgotājs pirkumu atbalsta ar zemākas cenas piedāvājumu, skaidroja Zakulis.
Videi draudzīga uzņēmējdarbības prakse “Circle K Latvia” tīklā līdz šim īstenota dažādos veidos – jau 2009. gadā uzņēmums atteicās no bezmaksas plastmasas maisiņiem.
Lai iespējami samazinātu ietekmi uz vidi, “Circle K” privātās preču zīmes vienreizlietojamās krūzītes un to vāciņi sastāv no pārstrādājamiem materiāliem, savukārt sviestmaižu iepakojums veidots no materiāla, kas pilnībā sadalās vidē.
Atbalstot ilgtspējīgas lauksaimniecības principus, “Circle K” tīklā kopš 2017. gada tiek izmantotas UTZ sertificētas kafijas pupiņas.
Sertificētie piegādātāji ievēro stingras prasības, lai cīnītos ar lietusmežu izciršanu, klimata pārmaiņām, nabadzību un sociālo nevienlīdzību.
Lai palīdzētu mazināt ikdienā radīto atkritumu daudzumu un tā nonākšanu vidē, “Circle K” visās tirdzniecības vietās Latvijā turpmāk piedāvās iespēju iegādāties karstos dzērienus līdzņemšanai savā krūzē, piešķirot 10% atlaidi pirkumam.
Uzņēmums negaida ātru rezultātu, tomēr cer, ka tuvāko divu trīs gadu laikā karsto dzērienu tirdzniecība vairākkārt lietojamajās krūzēs varētu sasniegt 10% no kopējā tirdzniecības apjoma.
“Circle K” ir plašākais DUS tīkls Latvijā – 82 tirdzniecības vietas, no kurām 76 ir pilna servisa DUS (tostarp 14 franšīzes), 4 automātiskās uzpildes stacijas un 2 ērtas iepirkšanās veikali.
Kā viens no pasaulē zināmākajiem degvielas un ērtas iepirkšanās veikalu zīmoliem, “Circle K” ir pārstāvēts vairāk nekā 20 valstīs.