Foto – Shutterstock

Kādus auto pērkam: mazos un kompaktos, lielos un “premium”? 4

Auto asociācija apkopojusi un vērtējusi pērnā gada tirgus rezultātus. Te daži viņu secinājumi. Ar īsiem komentāriem.

Reklāma
Reklāma

Jauno īpatsvars aug

Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Tiešām aug. Pat izslēdzot no pārdošanas bilances tā saukto reeksportu, 2017. gada rezultāts (18900) ir par gandrīz 2000 lielāks, nekā bija 2016. gadā, trīsreiz lielāks nekā sliktākajā laikā (2009. – 5900) un lēnītēm tuvojas pirmskrīzes līmenim (2007. – 36200). Saprātīgāka, taupīgāka kļuvusi auto izvēle – mazo un kompakto (to skaitā nelielu krosoveru) daļa aug ātrāk nekā lielo un “premium”.

Līzinga likmes pievilcīgas

Aptuveni divas trešdaļas jaunu auto pērn pirkti, izmantojot līzinga pakalpojumus. Un risinājums neapšaubāmi izdevīgs, jo – atšķirībā no patēriņa un īstermiņa aizdevumiem – auto līzings pašlaik ir gandrīz vai fantastiski lēts. Ilustrācijai piedāvāju šādu “Swedbank” kalkulatora aprēķinu piecu gadu ilgam pilnam līzingam. Auto cena – 15000 eiro. Pirmā iemaksa – 1500 eiro. Mēneša maksājums – 250 eiro. Pareizinot to ar 60 mēnešiem – 15000 eiro. Tātad par šāda veida aizdevumu jūs “pārmaksāsiet” vien pirmo iemaksu. Jeb 25 eiro mēnesī, kas nudien nav daudz par jauko pirmā un vienīgā īpašnieka sajūtu, par komfortu, par tehniskajām garantijām. Un par 15 tūkstošiem nav jau nemaz jābūt izvēlē dikti pieticīgam. Vari dabūt pat pilnpiedziņas krosoveru (“Suzuki Vitara”, “Dacia Duster”), pat Latvijas Gada auto “Hyundai i30” – ja nebūsi dikti kārs uz papildaprīkojuma vilinājumiem.

Marku līderi nemainīgi

CITI ŠOBRĪD LASA

Auto zīmolu izvēlē Latvijas pircējs ir tāds visai konservatīvs. Lūk, kāda profesionāla auto tirgotāja, kuru karjeras līkloči no “Opel” staļļiem pārsvieda uz “Renault” mītni: “Nu pasaki – kāpēc “Astru” pērk, bet tikpat labu “Megani” ne?!” Jā… Joprojām daudz mums dāmu, kuras neņems “Kia” vai “Škodu” – lai cik skaistas tās arī būtu. Neskanot vārdiņi. Daudz kungu, kuri nekādi nevar noticēt, ka “Fiat” vai “Peugeot” vai “Hyundai” tehniskās un pēcpārdošanas apkalpošanas kļūmītes ir tāla pagātne.

Un tā: tirgus līderis ir un paliek “Volkswagen” – 13,9%. Seko “Toyota” – 13,4%. Un “Nissan” (8,4%), kura “Qashqai” jau vairākus gadus ir visvairāk pārdotais auto modelis ne tikai Latvijā, bet visā Baltijā.

Kā klājas citiem?

Igaunijā 2017. gadā vieglo pasažieru automobiļu tirgus ir palielinājies par 7%, sasniedzot 25 205 reģistrētu vienību skaitu un 3946 reģistrēta vieglā komerctransporta vienību skaitu – kopā 29 151 vienība. Lietuvai 2017. gads bijis īpaši ražīgs, jo pieaugums ir 26% un praktiski sasniedzis Igaunijas reģistrācijas apjomus – 29 067 vienības, no kurām 25 865 ir vieglie pasažieru automobiļi un 3202 ir vieglais komerctransports.

Saskaņā ar Eiropas auto ražotāju asociācijas sniegtajiem 2017. gada datiem vienpadsmit mēnešos Eiropā kopumā jaunu auto tirgū vērojams 4,1% pieaugums, pārsniedzot 14 miljonu vienību skaitu. Var prognozēt, ka 12 mēnešu dati liecinās, ka Eiropas jaunu auto tirgus ir sasniedzis vai gandrīz sasniedzis 2007. gada līmeni – 15,6 miljonus. Četri no pieciem liekākajiem Eiropas tirgiem ir piedzīvojuši reģistrācijas skaita pieaugumu – Itālija (8,7%), Spānija (7,8%), Francija (5,3%), Vācija (3%), bet Lielbritānija ir piedzīvojusi 5,0% reģistrācijas apjoma kritumu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.