Pēteris Miezītis, Dr. Lensor direktors
Pēteris Miezītis, Dr. Lensor direktors
Publicitātes foto

Pēteris Miezītis: Lielākais e-komercijas izaicinājums – pircēju uzticēšanās 0

Autors: Pēteris Miezītis Dr. Lensor direktors

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Vēl pirms 10 gadiem e-komercija pašreizējā veidā un intensitātē nebija iedomājama, taču šodien varam iepirkties, sēžot dīvānā pie televizora, vai izdarīt pirkumu darba vietā, braucot automašīnā vai pastaigājoties pa mežu. Tas prasa tikai dažas minūtes.

Taču, neskatoties uz straujo e-komercijas izaugsmi, cilvēkiem joprojām pastāv bažas par to, cik droša šī iepirkšanās ir. Īpaši tas attiecas uz gadījumiem, kad jāiegādājas ļoti specifiskas lietas, piemēram, medicīnas preces. Tādos brīžos cilvēki satraucas ne vien par pašu iegādes procesa drošumu, bet arī par iegādājamās preces kvalitāti un piemērotību.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jāraugās, kas nodrošina finanšu pakalpojumu

Par pašu iegādes procesu, cilvēkiem būtu jāsaprot, ka uzņēmums, kurš pārdod preci interneta vidē, nenodrošina finanšu norēķinu. Visu apmaksas procesu nodrošina bankas vai finanšu pakalpojumu sniedzēji, ar kuru esam slēguši vienošanos.

Lai preces pārdevēja mājas lapā ieliktu iespēju norēķināties online režīmā ar kartēm, izmantojot interneta banku vai citus finanšu instrumentus, ar attiecīgajiem pakalpojuma sniedzējiem tiek slēgts atsevišķs pakalpojuma nodrošinājuma līgums.

Attiecīgais līgums arī paredz, ka bankas un finanšu iestādes veic nopietnu pārbaudi uzņēmumam, kurš ar viņiem slēdz līgumu, lai pārliecinātos, vai šis uzņēmums būs spējīgs nodrošināt pirkumu. Jābūt strikti atrunātiem noteikumiem par preces atgriešanu un naudas atmaksas termiņiem utt.

Īsāk sākot, brīdī, kad pircējs mājas lapā nospiež pogu “Pirkt”, šo procesu pārņem finanšu pakalpojuma sniedzēji. Līdz ar to – ja redzat, ka finanšu iestāde, kas nodrošina maksājumu, jums ir pazīstama un droša, arī pats iegādes process notiks droši.

Tieši tādēļ, piemēram, iegādājoties preci pie mums, prasām no cilvēka ļoti limitētu personīgo informāciju, tikai to, kas mums ir nepieciešama preces piegādei, savukārt visi pārējie dati pieejami tikai bankai, un mēs tiem pat nevaram piekļūt.

Preces izpēte jāveic pirms maksāšanas

Otrs ar e-komerciju saistītais jautājums, protams, ir iegādātās preces kvalitāte. Un šajā gadījumā mēs ieteiktu cilvēkiem ļoti rūpīgi izpētīt uzņēmumu, no kura vēlas iegādāties kādu preci.

Reklāma
Reklāma

Būtiski ir veikt izpēti, pirms iegādāties jebkuras preces interneta vidē, jo ir liela iespēja, ka samaksāsiet par kaut ko, kas jums nebūt nav derīgs un ir tālu no tā, ko gaidījāt saņemt.

Tā kā strādājam visās trijās Baltijas valstīs, tad nodrošinām līdzīgus piegādes noteikumus. Latvijā un Lietuvā situācija ir samērā līdzīga, jo ir gan vienādas bankas, gan piegādātāji, bet Igaunijā tā ir nedaudz atšķirīga.

Tur ir citādas produkta piegādes un apmaksas opcijas, jo ir citas vietējās bankas un piegādātāji, taču kvalitātes ziņā pārdevējam ir jāno­drošina serviss augstā līmenī, lai iegūtu klienta uzticību.

Vienkāršs iepirkšanās process

Mūsu kā visās trijās Baltijas valstīs strādājoša uzņēmuma novērojumi arī liecina, – lai cilvēks no lielā klāsta interneta vidē esošā piedāvājuma izvēlētos vienu konkrētu uzņēmumu, jāpiedāvā vienkārša un ērta iepirkšanās vide. Tas ir galvenais, pie kā strādājām, veidojot mūsu mājas lapu.

Visam iepirkšanās procesam ir jābūt maksimāli vienkāršam un saprotamam. Tiklīdz iepirkšanās kļūst sarežģīta, cilvēks meklē citus variantus. Uzticamība + ērtums + vienkāršums + ātrums + laba cena – tie ir galvenie komponenti, pie kuriem strādājām, veidojot savu piedāvājumu klientiem.

Šajā publikācijā paustais ir autora viedoklis, kas var nesakrist ar LA.LV redakcijas redzējumu.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.