Pircējiem slinkums gaidīt uz jaunu auto, tāpēc dod priekšroku lietotajām 13

Pieprasījums pēc lietotām automašīnām privātpersonu un biznesa klientu vidū 2022.gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, palielinājies par 23%, liecina automašīnu tirgotāja “Moller Auto” apkopotie dati.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Pazīmes, ka tu patērē pārāk daudz olbaltumvielu 2
Krievijā trīskāršojušies “vārti uz elli”, kas var aprīt zemi un ciemus
Veselam
atbrīvoties no riebīgās “riepiņas” uz vēdera. Nosaukti 5 galvenie noslēpumi
Lasīt citas ziņas

Lietoto auto segmentā pieprasījums pēc hibrīdauto un elektroauto palielinājies aptuveni astoņas reizes, bet pēc automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem – par 17%. Pieprasītākie ir bijuši “Volkswagen Passat”, “Audi A4”, “Audi A6”, “Volkswagen Golf”, “Volkswagen Tiguan”.

Kā norāda “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā Izīda Gerkena, pēdējā pusgada laikā redzams, ka lietoto auto segments Latvijā strauji aug, ko galvenokārt ietekmējuši sarežģījumi jaunu automobiļu ražošanas procesos un piegādes ķēdēs. Pieprasījums pēc jaunām automašīnām aizvien ir augstāks nekā piedāvājums, ko tirgotājs spēj nodrošināt.

CITI ŠOBRĪD LASA

Gerkena skaidro, ka daudzi izvēlas mazlietotu automašīnu jaunas vietā, jo šīs automašīnas ir pieejamas uzreiz, savukārt, lai saņemtu jaunu automašīnu, ir jāgaida līdz pat gadam. “Tā šobrīd ir globāla tendence, ar kuru saskaras auto dīleri visā pasaulē. Savukārt kara Ukrainā, energokrīzes, pandēmijas seku un inflācijas dēļ nav skaidrs, kad situācija stabilizēsies, tāpēc tik nozīmīgu pirkumu kā automašīna šobrīd noteikti jāplāno ļoti savlaicīgi,” pauž uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā.

Lai gan kopumā jaunu automašīnu segmentā pieprasījums šī gada pirmajos sešos mēnešos samazinājies par 4%, vairāk nekā trīs reizes audzis pieprasījums pēc jauniem hibrīdauto, tikmēr pieprasījums pēc jauniem elektroauto audzis par 85%. Kritums piedzīvots jaunu iekšdedzes dzinēju auto segmentā, pieprasījumam pēc tiem samazinoties par 9%.

Gerkena skaidro, ka iedzīvotāji lūkojas elektroauto virzienā divu galveno apsvērumu dēļ. Pirmkārt, valsts šobrīd piedāvā līdzfinansējumu 4500 eiro apmērā privātpersonām jauna elektroauto iegādei. Otrkārt, strauji kāpušas degvielas cenas, kas daudziem licis atskārst, ka elektroauto ilgtermiņā atmaksājas vairāk – jau šobrīd pie noteikta nobraukuma mēneša līzinga maksājums par elektroauto un izmaksas par tā uzlādi, servisu, ir vienlīdz augstas ar naudu, ko cilvēks iztērē par degvielu un servisa pakalpojumiem, ikdienā braucot ar iekšdedzes dzinēja auto.

Kā norāda Gerkena, ir arī cilvēki, kuri vēlas ievērot dabai draudzīgāku dzīvesveidu, iegūstot automašīnu, kas nerada siltumnīcefektu veicinošas izplūdes gāzes, kā arī saņemt dažādas priekšrocības, piemēram, nemaksājot par stāvvietu Rīgā, saņemot nodokļu atlaides. “Moller Auto” līdzīgu tendenci novēro arī Lietuvā, kur valsts atbalsts elektroauto iegādei pieejams arī uzņēmumiem, turpretim Igaunijā elektroauto pieprasījumā vērojams kritums, ko tiešā veidā ietekmējis “izsmeltais” valsts līdzfinansējuma grozs.

Reklāma
Reklāma

Jaunu elektroauto segmentā Latvijā šogad populārākie bijuši “Audi” markas automobiļi – “Audi E-Tron” un “Audi Q4 E-Tron”. Bet starp jaunajiem hibrīdauto dominē “Vokswagen Tiguan”, “Volkswagen Multivan” un “Volkswagen Arteon”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.