Ilustratīvs foto. “Madara Cosmetics” produkcija.
Ilustratīvs foto. “Madara Cosmetics” produkcija.
Foto: LETA

Pircēji dod priekšroku kosmētikai internetā 1

Aizvadītajā gadā Latvijā par vairāk nekā 40% pieaugusi kosmētikas tirdzniecība internetā, aģentūru LETA informēja Latvijas Kosmētikas ražotāju asociācijas (LAKRA) pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
Lasīt citas ziņas

Asociācijas apkopotie dati liecina, ka Latvijas kosmētikas tirgus ir aptuveni 160 miljonus eiro liels, proti, Latvijā gada laikā tiek pārdoti dažādi kosmētikas produkti minētās summas vērtībā. Līdzīgi kā Eiropā, vadošās produktu kategorijas vietējā tirgū ir ādas un matu kopšanas līdzekļi, savukārt mazāko īpatsvaru ieņem dekoratīvā kosmētika.

Ņemot vērā demogrāfijas tendences, Latvijas kosmētikas tirgus apjoms pēdējos gados nav būtiski mainījies, un asociācijas ieskatā nav sagaidāms, ka tas strauji attīstīsies arī nākotnē. Tieši minētā iemesla dēļ Latvijas vadošie kosmētikas ražotāji daudz lielāku uzsvaru liek uz eksporta tirgiem, kuros tiek realizēti aptuveni 85% no saražotās produkcijas.

CITI ŠOBRĪD LASA

LAKRA valdes priekšsēdētāja Ieva Plaude-Rēlingere norādīja, ka pārdotās kosmētikas apjomi turpina pieaugt visos noieta kanālos, taču visstraujāk pieaugusi e-komercija. “Kosmētikas industrija, līdzīgi kā daudzas citas, arvien lielāku vērību pievērš produktu tirdzniecībai internetā. Latvijā pēdējā gada laikā kosmētikas tirdzniecība internetā pieaugusi par vairāk nekā 40% un prognozējams, ka turpmāk šis pieaugums varēt saglabāties 20% robežās,” atzina Plaude-Rēlingere.

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka konkurence kosmētikas tirgū ir ļoti liela, it īpaši tā saucamajā “mainstream” segmentā, kur uzņēmumi konkurē ar apjomiem un cenu. “Šī iemesla dēļ arī mūsu ražotāji tajā ir ļoti maz pārstāvēti, vairāk koncentrējoties uz dažādiem nišas segmentiem, kuros sevi jau ir pierādījuši ļoti labā līmenī,” uzsvēra LAKRA valdes priekšsēdētāja.

LAKRA, kuras mērķis ir popularizēt mūsdienu Latvijas kosmētikas ražotājus un to produktus Latvijā un ārpus tās robežām, ir apvienojušies vairāki Latvijas ietekmīgākie kosmētikas nozares pārstāvji – “Madara Cosmetics”, “Bio2You”, “Stenders”, “Kinetics Nail Systems” un Plaude-Rēlingere.

Asociācijā pārstāvēto ražotāju kopējais apgrozījums ir aptuveni 20 miljoni eiro un aptuveni 80% no saražotās produkcijas asociācijas biedri eksportē.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.