Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Pircēja pasūta pilnīgi vienādas preces no “Temu”, “Shein” un “AliExpress”. Rezultāti bija pārsteidzoši 0

Ķīnas interneta veikali pēdējos gados ir pārņēmuši pasaules tirgu, piesaistot pircējus ar pārsteidzoši zemām cenām. Kāda sieviete nolēma pārbaudīt, ko patiesībā var sagaidīt no trim populārākajiem zīmoliem – “Temu”, “Shein” un “AliExpress”, pasūtot vienas un tās pašas preces no katra veikala. Rezultāti bija pārsteidzoši, raksta “The Mirror”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
6 lietas, ko nedrīkst aizdot citiem, lai nezaudētu savu laimi un veiksmi
Kokteilis
Personības TESTS. Izvēlies vienu ceļu, un mēs pateiksim, vai tavas dzīves kompass noregulēts pareizajā virzienā
Kokteilis
“Kad Sīrija kritīs…” Aklā gaišreģe Vanga pareģojusi nemierus Sīrijā, taču pravietojuma turpinājums ir vēl biedējošāks… 141
Lasīt citas ziņas

“Shein”, viens no zināmākajiem interneta veikaliem, kas piedāvā lētu apģērbu un dažādas ierīces,  ātri vien iekarojis pircēju sirdis Apvienotajā Karalistē. Uzņēmuma vērtība pārsniedz 48 miljardus sterliņu mārciņu. Tikmēr “Temu”, kas tirgū ienāca tikai 2022. gadā, vērtība ir 120 miljardi mārciņu. Savukārt “AliExpress” vērtība sasniedz 127 miljardus mārciņu. Visi trīs veikali piedāvā cenas,  kas šķiet gandrīz neticamas.

Taču, kā atzīst daudzi pircēji, pasūtot preces no šiem veikaliem,  nekad nevari būt drošs, ko tieši saņemsi.
CITI ŠOBRĪD LASA

Nereti mājaslapās redzamās fotogrāfijas ir stipri retušētas vai pat radītas ar mākslīgā intelekta palīdzību.

Piemēram, ir klienti, kuri saņēmuši rotaslietas, kas izgatavotas no īstiem zobiem, mājas aksesuārus, kas izgatavoti no pārtikas produktiem un ir pilni ar skudrām, dīvainus apģērbus utt. Tāpēc bieži vien tas var būt riskants darījums.

Ziņkārības vadīta,  kāda sieviete nolēma pārbaudīt šo veikalu piedāvājumu, pasūtot 15 dažādas preces no katra veikala, tostarp tosteri, elektrisko piena putotāju, pūku noņēmēju, virtuves taimeri, kartupeļu mizotāju, rokas ventilatoru, marķierus, pinceti, galda lampu, rotaļlietu sunim, aromātu difuzoru, tenisa raketi, zeķes, sporta apavus un sporta kreklu.

Viņa visus pasūtījumus veica vienā reizē  un nosauca šo procesu par “ellišķīgu”: “Labi izstrādāta mājaslapa, precīzi produktu apraksti un pat puse no pieklājīgas klientu apkalpošanas šajos e-komercijas džungļos vienkārši nepastāv.”

Klāra norādīja, ka šajos veikalos iepirkšanās process ir kā orientēšanās labirintā – ar neskaitāmiem piedāvājumiem un paziņojumiem par atlaidēm.

Pasūtījumu kopējās izmaksas svārstījās no 65 līdz 68 mārciņām (aptuveni 76 – 79 eiro),  kas sievieti pārsteidza – tik zemu cenu par 15 precēm viņa nebija gaidījusi.

Pirmā saņemtā prece bija “Shein” tosteris, kas maksāja 19,99 mārciņas (aptuveni 23, 49 eiro). Klāra atzina, ka tas izskatījās pietiekami izturīgs un strādāja labi. “Temu” tosteris (23,59 mārciņas (aptuveni 27,72 eiro) gan nedarbojās tik labi.

Savukārt “AliExpress” tosteris bija “krietni sliktākas kvalitātes” nekā konkurentiem.

Tenisa raketes, kas  reklāmās tika pozicionētas kā piemērotas “jauniešu spēlēm”, patiesībā bija domātas bērniem.

Tomēr dažas preces patīkami pārsteidza: “Visos trīs veikalos pasūtītie pārnēsājamie ventilatori, kas maksāja mazāk par 4 mārciņām (aptuveni  4, 70 eiro), bija patiešām labi. Arī marķieri bija kvalitatīvi, un rotaļlietas suņiem nebija sliktākas par tām, ko var nopirkt jebkurā zooveikalā. Galda lampas, lai gan ne pārāk pievilcīgas, darbojās lieliski,” atzina pircēja.

“Shein” sporta apavi bija labākie no trim, bet viņa piebilda, ka tie nebūtu piemēroti sportošanai. Savukārt labākais sporta krekls bija no “Temu”.

Sieviete arī pamanīja, ka daudzas preces, kaut arī pasūtītas no dažādām vietnēm, bija identiskas, taču to cenas atšķīrās.

Kopumā viņa secināja, ka, lai gan šīs vietnes piedāvā neiespējami zemas cenas, “zaudētāji ir visi” – iepirkšanās process ir nogurdinošs, preču kvalitāte – nevienmērīga, bet ētiskie apsvērumi ir “vienkārši pārāk biedējoši, lai tos ignorētu”.

Reklāma
Reklāma

Daudzi eksperti ir izteikuši bažas par šo produktu izcelsmi un rūpnīcām,  no kurām nāk šie produkti, norādot, ka aiz tām varētu slēpties piespiedu darba izmantošana.

Piemēram, uzņēmums “Shein”, kas ik dienu piedāvā vairāk nekā 6000 jaunus modeļus par neticami zemām cenām, bieži tiek kritizēts par ekspluatējošiem darba apstākļiem.

Dokumentālajā filmā Untold: Inside the Shein Machine atklāts, ka darbinieki strādā līdz pat 18 stundām dienā, saņemot tikai 4 000 juaņu (aptuveni 528 eiro ) mēnesī un tikai vienu brīvdienu mēnesī.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.