
Pilota kļūda satricina lidojumu uz Āziju – divas stundas gaisā un straujš U-pagrieziens 0
Tas bija 2025. gada 22. marts, kad United Airlines reiss UA198 pacēlās no Losandželosas Starptautiskās lidostas (LAX) pulksten 14:00 pēc vietējā laika, dodoties uz Šanhaju, Ķīnā. Lidmašīnā, Boeing 787-9, atradās 257 pasažieri un 13 apkalpes locekļi, visi gatavi 13 ar pusi stundu ilgajam ceļojumam pāri Klusajam okeānam.
Taču aptuveni divas stundas pēc pacelšanās, kad lidmašīna jau atradās virs okeāna, pilots pēkšņi saprata ko šausminošu – viņš bija aizmirsis savu pasi.
Starptautiskie noteikumi ir skaidri: visiem apkalpes locekļiem, tostarp pilotiem, jābūt līdzi pasei, lai varētu legāli turpināt lidojumu uz citu valsti. Bez tās turpināt ceļu nebija iespējams. Kapteinis pieņēma lēmumu – lidmašīna veica milzīgu pagriezienu un devās atpakaļ uz Kaliforniju.
Tā vietā, lai atgrieztos Losandželosā, reiss tika novirzīts uz Sanfrancisko Starptautisko lidostu (SFO), kas tajā brīdī bija tuvāks United Airlines centrs. Lidmašīna piezemējās Sanfrancisko pulksten 17:05, gandrīz trīs stundas pēc izlidošanas.
Pasažieri bija pārsteigti un neapmierināti. Kāds no viņiem, Paramjot Singh, vēlāk rakstīja sociālajos tīklos: “UA198 novirzīts uz SFO, jo pilots aizmirsa pasi? Tagad iestrēguši vairāk nekā 6 stundas. Pilnīgi nepieņemami.”
Aviokompānija ātri reaģēja, noorganizējot jaunu apkalpi. Pasažieriem tika izsniegti ēdienu kuponi 15 dolāru vērtībā, kas gan daudziem šķita nepietiekama kompensācija par zaudēto laiku.
Jaunā apkalpe iekāpa lidmašīnā, un reiss beidzot izlidoja no Sanfrancisko pulksten 20:28, sasniedzot Šanhaju 24. martā ap pulksten 1:00 pēc vietējā laika – aptuveni sešas stundas vēlāk, nekā plānots.
United Airlines pārstāvis vēlāk paziņoja: “Sestdien United reiss 198 no Losandželosas uz Šanhaju piezemējās Sanfrancisko Starptautiskajā lidostā, jo pilotam līdzi nebija pases. Mēs organizējām jaunu apkalpi, lai nogādātu mūsu klientus galamērķī tajā pašā vakarā. Pasažieriem tika nodrošināti ēdienu kuponi un kompensācija.”
Lai gan aviokompānija atvainojās, šis incidents izraisīja diskusijas par to, kā tik vienkārša kļūda varēja radīt tik lielas neērtības.