Pikapu tirgus jaunpienācējs jūtami pāraudzis priekšgājēju 0
Šovasar Latvijas tirgu sasniegušais “Ford Ranger”, lai arī izklausās pēc kārtīga amerikāņu pikapa, tiek ražots Dienvidāfrikā. Jaunās paaudzes modelis nav nekāda uzlabotā vai modernizētā versija, bet gan pilnīgi jauns auto.
“Ranger” konkurenti pikapu tirgū ir “Mitsubishi L200”, “Toyota Hilux”, “Nissan Navara”, “Volkswagen Amarok” un “Isuzu D-Max”. Visi šie automobiļi konstruktīvi ir diezgan līdzīgi. Šādiem pikapiem populārākās ir tā sauktās “Double Cab” kabīnes ar četrām durvīm un piecām sēdvietām. Piedāvājumā ir arī versijas ar īsāku kabīni un šaurākām, neērtākām otrās rindas sēdvietām, kā arī pavisam askētiskas modifikācijas ar divvietīgu kabīni.
“Ford” pikaps nopērkams pilnpiedziņas vai aizmugures piedziņas versijās. Savukārt pilnpiedziņas versijai ir arī pazemināto pārnesumu rinda, proti, 4×4 izpildījumā “Ranger” var izmantot ar aizmugures piedziņu, var pārslēgt pilnpiedziņas režīmā un var vēl arī ieslēgt pazeminātos pārnesumus.
Automobiļa kravnesība atkarībā no modifikācijas ir 1000 – 1200 kg, klīrenss ir 231 mm, bet droši šķērsojama ūdens šķēršļa dziļums ir 800 mm. Salīdzinot ar priekšgājēju, jaunais modelis ir par 22 cm garāks, bet kravas kastes platums palielinājies par 10 cm. Tātad jaunais “Ranger” kļuvis jūtami lielāks. Bezceļa pārvarēšanas īpašību ziņā pikapi pārspēj savus līdziniekus – pasažieru apvidniekus, pie mums tautā sauktos džipus. Tas tādēļ, ka pikapi ar līdzvērtīgiem dzinējiem un transmisiju ir vieglāki un ar augstāku klīrensu nekā masīvie luksusa apvidnieki. Tomēr jāatzīst, ka mūsdienu pikapi pamazām kļūst citādi – no utilitāriem darba zirdziņiem tie pārvērtušas par stilīgiem aktīvas atpūtas rīkiem, kas ļauj ērti pārvadāt kādu motociklu, kvadriciklu vai ūdensmoci. Arī jaunajam “Ranger” tiek piedāvāta šāda luksusa versija “Wildtrak”, kura izceļas ar greznākiem virsbūves apdares elementiem un labāk aprīkotu salonu.
Kā jau visiem pikapiem arī šim kravas kastes aizmugures borts ir atverams, bet papildaprīkojumā pieejams kravas nodalījuma pārsegs, drošības stienis kravas kastē un citas vairāk vai mazāk noderīgas lietas. Kravas kaste no iekšpuses ir apšūta ar vienlaidu plastmasas ieliktni. Tas ļauj pasargāt kravas nodalījuma metāla grīdu un sānus no mehāniskiem bojājumiem, kā arī ievērojami atvieglo uzkopšanu.
“Ranger” jau standartā aprīkots ar ESP, trīs režīmu vilkmes kontroles sistēmu, palīgmehānismu braukšanai lejā no kalna, palīgsistēmu braukšanai kalnā, noslodzes adaptīvo regulēšanu, avārijas bremzēšanas sistēmu, pretapgāšanās sistēmu un piekabes stabilizācijas programmu.
Uzziņa “Ford Ranger” * Tehniskie dati Dīzeļdzinēji: 2,2 l 125 ZS 7,6 l/100 km 2,2 l 150 ZS 8,3 l/100 km 3,2 l 200 ZS 9,5 l/100 km * Transmisija: sešpakāpju mehāniskā vai sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba; aizmugures vai visu riteņu piedziņa * Cena no 16 560 latiem |