Pikantās mazulītes turpina iedvesmot. Ilustratoram Džilam Elvgrēnam – 100 4
Pāršķirtas kalendāra lapiņas ar 14. februāri un 8. martu. Bet vai svētki tādēļ ir beigušies? Vai tad ikviena diena nav mīlētāju diena un tātad – kaut pa daļai arī sieviešu diena? Šķiet, līdzīgās domās ir bijis arī amerikāņu mākslinieks ilustrators Džils Elvgrēns, kam 15. martā apritētu simts gadu. Viņa gleznotās daiļavas joprojām pacilā vīriešus, iedvesmo sievietes un noder kā izziņas materiāls retro modes cienītājiem.
Elvgrēna Betijas, Lizijas un Emijas gatavo vakariņas, uzkopj māju, grābj lapas, laista dārzu, vingro, sauļojas, brauc ar motociklu, proti, dara visnotaļ ikdienišķas lietas, taču viņas visas ir iemūžinātas brīdī, kad noticis kāds neveikls misēklis. Neviltots mulsums un izbrīns meiteņu acīs piešķir tēlam īpašu valdzinājumu.
Tādēļ nav brīnums, ka žurnāli “The Saturday Evening Post” un “Good Housekeeping” tika izpirkti vienā mirklī, lai no tiem izplēstu vidējo atvērumu, ko piespraust pie sienas guļamistabā, ģērbtuvē vai kravas automašīnas kabīnē.
Pagājušā gadsimta 30. un 40. gadu mijā Elvgrāna darbus sāka izmantot gan kalendāros, gan reklāmā. Kalendārus laida klajā “Louis F. Dow”, vēlāk arī “Brown and Bigelow”, bet reklāmā lielākie viņa klienti bija “Coca-Cola”, “General Electric” un “Sealy Mattress Company”. 1944. gadā par vienu zīmējumu mākslinieks saņēma tūkstoti dolāru.
Jāpiebilst, ka savas modeles Elvgrēns sākumā fotografēja, taču pēc tam nopietni piestrādāja pie viņu tēla – Betiju, Liziju un Emiju vidukļi, uzlikti uz kartona, kļuva tievāki, krūtis un gurni apjomīgāki, bet sejas – izteiksmīgākas. Elvgrēna darbos iedvesmu ir smēlušās gan aktrises Merilina Monro, Kristīna Agilera, Keitija Perija un Dita fon Tīza, gan daudzi fotogrāfi.