Piesārņojums Rīgā: glābt kokus un aizliegt iebraukt ar auto? 1
Piesārņojums galvaspilsētā ir problēma, kas skar ikvienu rīdzinieku un cilvēku, kas tur pavada laiku. Ne visiem izprotams, ar kādiem līdzekļiem iespējams samazināt putekļu daudzumu, attīrīt gaisu un radīt veselībai draudzīgāku vidi, tomēr eksperti TV24 raidījumā “Globuss” min vien pāris elementāras izmaiņas, kuras ieviešot, pilsētvide būtu cilvēkam draudzīgāka.
“Mums Rīgā ir ne tikai vissliktākā situācija ar atkritumu apsaimniekošanu, bet arī attiecībā uz NO2 cieto putekļu daļiņām, gāzēm un visu pārējo ostas apkārtnē. Droši vien, ka visi saprot – iemesls ir slikta pārvaldība un pie varas cilvēki, kuri nesaprot, ko dara.
Piemēram, no Barona ielas bija jāaizvāc puķu podi – iepērkam puķu podus, uzliekam un pēc tam nav, kas tos laista. Tāpat Valdemāra ielā ziemā nokaisām pret apledojumu smilts un sāls maisījumu, bet nav kas tās smiltis laicīgi savāc, viss put un iet pa gaisu!” pāris vienkāršākās problēmas, par ko citas “zaļi” domājošas pilsētas Eiropā ir atrisinājušas, ieskicē 13 Saeimas deputāts Krišjānis Feldmans (JKP).
Savukārt žurnālists Sandijs Semjonovs min, ka viens no galvenajiem piesārņotājiem Rīgas centrā ir satiksme. “Tādēļ ir jāmeklē kaut kādi risinājumi, piemēram, konceptuāli – centrā aizliegt iebraukt ar mašīnām! Ir stāvvietas, braucam centrā ar velosipēdiem, elektoskūteriem vai ko citu, bet ir jābūt konceptuālam risinājumam, kāpēc ne? Atslogojam Rīgas centru no satiksmes un nebūs šī piesārņojuma!”
Viņš arī uzsver, ka Rīgā būtu par katru koku jācīnās. Lai normāls koks izaugtu, ir nepieciešami 60 gadi. Ja koku atļautu cirst, tam jābūt dzelžaini pamatotam lēmumam, nevis, kā tas notiek šobrīd, kad katra jaunā projekta cena ir pāris koki, kas pazūd no galvaspilsētas ielām.