Foto: Īriss Sviklis/LETA
Foto: Īriss Sviklis/LETA
Foto: Īriss Sviklis/LETA

Piesaka karu automašīnām un sāk vākt parakstus 20

Sākta parakstu vākšana iedzīvotāju iniciatīvai “Par tīra gaisa nodrošināšanu Rīgā”. Kā norāda tās autors, vides aktīvists Andis Vaičulis, galvaspilsētā jau 15 gadus cilvēki elpo piesārņotu gaisu un tā galvenais vaininieks ir autotransports. Ar iniciatīvu iecerēts panākt, ka Rīgas dome problēmu risina, ierobežojot spēkratu kustību galvaspilsētas centrā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Lasīt citas ziņas
Likums pašvaldībām ļauj ierobežot autotransporta kustību, ja tā rada pārlieku gaisa piesārņojuma.

Rīgā problēma ar slikto gaisa kvalitāti pastāv jau vismaz 15 gadus, taču, kā norāda iniciatīvas iesniedzējs, vides aktīvists Andis Vaičulis, Rīgas dome šīs tiesības neizmanto un pilsētnieki spiesti elpot piesārņoto gaisu, kaitējot savai veselībai. Vissliktākā gaisa kvalitāte ir pašā Rīgas centrā, Brīvības un Valdemāra ielas, kā arī krastmala. Galvenais piesārņotājs ir tieši autotransports, ar ko dažādos veidos cīnās daudzas pasaules lielpilsētas.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Ir piemēri, ka vispār centrālā daļā aizliedz autotransportu, ir, kur saka, ja jūs gribat braukt, tad jūs nevarat viens braukt, jums jābrauc ar kādu pasažieri. Vēl ir variants, ka vienā dienā brauc mašīnas ar pāru numuri, otrā, nepāra. Risinājumi ir dažādi, bet es saku, galvenais ir gribēt, jo pašlaik gribēšanas ierobežot nav, ir tikai atrunas, atrunas, atrunas,” teic vides aktīvists.

Rīgas domes mājokļa un vides departamentā norāda, ka auto transporta ierobežošanu tiek domāts, un kā viena no versijām ir uzlikt iebraukšanas maksu pilsētas centrā. Jaunā gaisa kvalitātes uzlabošanas rīcības programma uz nākamajiem pieciem gadiem pašvaldībai ir jāizstrādā līdz nākamā gada beigām.

“Būtu jāveic ļoti nopietna satiksmes modelēšana, kuri pasākumi dotu vislielāko efektu, un bez šīs zonas noteikšanas, jādomā par papildus pasākumiem, kur paliks tas transports, kas neiebrauks vairs centrā, lai tas neatdurtos pie šīs te zonas un neveidotu sastrēgumus apkārt, līdz ar ko tā problēma pārnestos no paša centra uz to apkārtējo zonu,” saka Rīgas domes Vides departamenta vadītāja Evija Piņķe.

Vairāk TV3 ziņu video.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.