Pierādīts “Jēzus sievas evaņģēlija” autentiskums 4
Mazais papirusa gabaliņš ar teksta fragmentu koptu rakstībā, kas dod norādi, ka Jēzus bijis precējies, tiešām ir sens dokuments, nevis mūsdienās radīts viltojums, apgalvo izdevums “Harvard Theological Review”. Pie tāda slēdziena nonākusi ASV Kolumbijas un Hārvarda universitāšu inženierzinātņu, bioloģijas un ķīmijas ekspertu grupa.
Tā sauktais “Jēzus sievas evanģēlijs” izsauca sensāciju, kad 2012. gada septembrī Koptu studiju konferencē Romā tikai aptuveni 4×8 cm lielo nobrūnējušo papirusa skrandiņu publikai demonstrēja Hārvarda universitātes profesore, agrīnās kristietības pētniece Karena Kinga. Gabaliņa vienā pusē ir saglabājušās astoņas ar melnu tinti rakstītas rindas, kurās var izburtot aprautas frāzes: “Jēzus teica viņiem: mana sieva…” un “Viņa būs spējīga kļūt par manu mācekli” un “Es dzīvoju ar viņu”.
Teksts jau toreiz izsauca bumbas sprādziena efektu un dedzīgas debates zinātniekos, taču Vatikāns to uzreiz noliedza kā “neveiklu viltojumu”, norādot uz gramatikas neveiklībām. Tagad eksperti pierādījuši, ka papiruss un tinte patiesi datējami ar laika posmu starp 6. un 9. gadsimtu vai pat vēl senāku laiku. “Kad visas analīzes bija izdarītas, Kinga izsvēra visus vecuma pierādījumus, papirusa un tintes raksturlielumus, rokrakstu, valodu un vēsturisko kontekstu, nākot pie slēdziena, ka fragments gandrīz simtprocentīgi droši ir agrās kristietības laika produkts nevis mūslaiku viltojums,” zinātnieku slēdzienu citē portāls “Discovery news”. Fragments no Ēģiptes kristiešu – koptu – papirusa, acīmredzot ir daļa no kāda stāsta par Jēzus sarunu ar mācekļiem. Dokumenta izcelsme gan ir neskaidra.
Kā zināms populārais Dena Brauna romāns “Da Vinči kods” apspēlē ķecerīgo hipotēzi, ka Jēzus bijis precējies ar Mariju Magdalēnu, viņiem bijuši bērni, un šī asinslīnija izdzīvojusi līdz šodienai, taču katoļu baznīca to cītīgi slēpjot. Zinātniece Karena Kinga tomēr neapgalvo, ka viņas atrastais teksts pierāda Jēzus laulību. Toties, profesores ieskatā, tas pierāda, ka arī agrīnās kristietības laikmetā notikušas debates, vai sievietes var būt Jēzus mācekles.