“Piemineklis” melnajam ledum pie Voleriem 1
Skaists, agrs pavasaris. Tāds tas ir, un tāds tas būšot. Bez sniega un stipra, ilgstoša sala atgriešanās. Bet – mīnusi naktīs ir. Un kaisītāji, jau pavasari pieņēmuši (vai visus ziemas resursus iztērējuši), sestdienas rītā nebija ne Vidzemes, ne Daugavgrīvas šoseju ar sāli pacienājuši. Siguldas apkārtnē tas noveda tikai pie visai daudzskaitlīgas apmulsušu ļautiņu bradāšanas pa lēzenajiem grāvjiem ap saviem gandrīz veselajiem auto.
Pie vecā Spilves lidlauka toties tagad ir savdabīgs piemineklis diviem debesīs uzbraukušajiem. Vēl viena dāma savu “Infinity” (skarba ironija – šis vārdiņš tulkojumā taču nozīmē bezgalību) līdzīgos apstākļos apgāza Babītes pagasta Brīvkalnos. Netālu no tuvējās kapsētas. Un tur arī no mums atvadījās uz mūžu.
Liktenis, protams. Ciets šķērslis, kura varēja nebūt. Autobusi no Bolderājas uz Rīgas centru brīvdienās nemaz nebrauc tik bieži. Sekunde šurpu vai turpu, un tā trajektorija ar vadību zaudējušo “VW” mazbusiņu un veco koku nekrustotos. Apveltos Babītes džips pāris metru tālāk…
Tomēr – vai tad tiešām nevaram nespēlēt šo krievu ruletes auto paveidu? Nevaram, šādos rītos pie stūres apsēdušies, vispirms ieslēgt nevis rādžiņu vai telefonu, bet nu jau gandrīz jebkura auto displejā atrodamo termometru. Un, ja tas cipariņu mirkšķina (tā tie dara jau no +3), meklēt savas modrības augstāko pārnesumu. Vērtēt melnā asfalta spožumu ar skatu. Pataustīt saķeri ar bremzīti (kad neviena tuvumā nav, protams). Braukt lēnāk, manevrēt maigāk.
Šādos apstākļos absolūti nevadāmu slīdi var radīt pat elementāra gāzes pedāļa atlaišana, par nervozu piebremzēšanu pat nerunājot. Uz melnā spoguļa gandrīz bezpēcīgas ir pat dārgas un labas riepas. Te apmulst arī reklāmu pārslavētās elektroniskās stabilitātes kontroles. Vēl vairāk – ja šādā vietā nonākts un pirmā kļūdiņa pieļauta, auto vadāmību nespēs atgūt pat rallija čempions.
Vienīgais, ko viņš izdarīs labāk par diletantu, nepsihos, neraustīs visus iespējamos vadības rīkus, kas situāciju tikai vēl vairāk sabojātu. Ja spēs – kaut ko pavisam maigi koriģēs un centīsies pēc iespējas ātri nonākt vietā, kur vismaz kaut kāda riteņu saķere (ar grāvmalas sniegu vai dubļiem, piemēram) ir iespējama…
Un viņa un pasažieru siksnas pavisam noteikti bija aizsprādzētas. Spiediens ne pārāk nodilušās riepās pārbaudīts. Un nebrauca viņš pa ceļu ātri, kā to nesen un vairākkārt bija darījis citai kustībai slēgtās trasēs. Neuzticējās mānīgajai pilnpiedziņas “džipa” stabilitātei vai busiņa mānīgajam komfortam – smags auto ar augstu smaguma centru no slīdes vienmēr izdabūjams grūtāk.
Rāmu un piesardzīgu jums auto pavasari! Ne tikai bez pieminekļiem. Pat apdrošināšanas gadījumu formēšana nav nekas patīkams.
UZZIŅA
Letāla avārija pie Voleriem
* 23. februārī Rīgā pie pagrieziena uz Voleriem sadursmē starp vieglo automašīnu un Rīgas sabiedrisko autobusu vairāki cilvēki cietuši un divi gājuši bojā, informēja Valsts policijas pārstāve Ilze Jurēvica.
Jurēvica stāstīja, ka pēc sākotnējās informācijas ir notikusi frontāla sadursme starp Rīgas sabiedriskā transporta autobusu un vieglo automašīnu “VW”. Negadījumā cietuši vairāki cilvēki, bet divi cilvēki gājuši bojā. Dzīvību zaudējis vieglās automašīnas vadītājs un pasažiere.
Pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” preses sekretārs Viktors Zaķis apstiprināja, ka avārijā iesaistītais ir uzņēmuma 3. maršruta autobuss.
LETA