Dažkārt tikai 50 nepārvarami metri 0
Labā ziņa ir tā, ka pirmā gājēju pāreja ir rekonstruēta un saņemts apliecinājums, ka projektēs nākamos vides pieejamības risinājumus, sabiedriskās organizācijas ir iesniegušas Vecrīgas maršrutus, kurus iesaka pārveidot pirmos. Tikmēr pagaidām “ratiņniekiem” pārvietoties par Vecrīgu vieniem ir sarežģīti.
Mārtiņš Karnītis min arī nesenu personisko pieredzi: “Man bija jāierodas Finanšu ministrijā, tai pretī ir invalīdu stāvvieta. Taču no tās nav iespējams ratiņkrēslā tikt pāri Smilšu ielai, turklāt arī uz trotuāra nevar tikt milzīgās apmales dēļ. Tāpat nav bijis iespējams pašam tikt uz radio intervijām Latvijas radio. Dažkārt tie ir tikai kādi 50 nepārvaramie metri,” norāda Mārtiņš Karnītis.
Turklāt nezinātāju doma par to, ka varētu veidot modernus ratiņkrēslus “visurgājējus”, ir diezgan absurda. Jā, var jau pielikt kārpurķēdes un braukt pa mežu, bet speciāli ratiņkrēsli var izmaksāt pat 30-50 tūkstošus eiro, un arī speciālo aprīkojumu nepaņemsi mugursomā. Vai, piemēram, ir speciāli ratiņkrēsli peldēšanai – cik tie vēl neizmaksā. Tagad, par laimi, arī Latvijā ir zilo karogu pludmales, kur ir speciāls pakalpojums – cilvēkam ar kustību traucējumiem ir pieejami peldrati un cilvēkiem palīdz pārģērbties un pārsēsties tajos. Bet vai pirkt šādus ratus pāris reizēm vasarai?
Sakārtota vide Vecrīgā būs ieguvums gan cilvēkiem ar kustību traucējumiem, gan māmiņām ar bērnu ratiņiem, gan senioriem, tūristiem un daudziem citiem.