Publicitātes foto

Pieejami modeļi un sezonas jaunumi 0

Ceļu satiksmes noteikumi prasa vieglajiem automobiļiem no 1. decembra līdz 1. martam obligāti lietot ziemas riepas. Latvijā sniegs un ledus autobraucējus jau pārsteidzis, bet novembris ir vēl neparedzamāks, tāpēc nav prātīgi gaidīt likumā noteikto datumu, jo “ziemenes” sevi attaisno ne tikai uz sniegotiem un noledojušiem ceļiem. 


Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
Lasīt citas ziņas

Vasaras modeļi savu elastību un saķeres īpašības sāk zaudēt, gaisa temperatūrai noslīdot zem +5 grādiem.

Ziemas riepas var iegādāties gan internetā un lielveikalos, gan autoservisos un specializētos riepu centros. Internetā un lielveikalos pircējam pašam jābūt gana zinošam, piemēram, par nepieciešamo izmēru. Šajā ekonomiskajā situācijā tas daudziem ir vienīgais reālais variants, kā tikt pie kaut cik droša apriepojuma. Skaidrs, ka labāk šādas, kaut arī šaubīgu ražotāju jaunas “ziemenes” nekā nodilušas un vecas slavenas firmas riepas. Arī autoservisos un specializētos riepu centros pieejamas lētā segmenta jaunas vai atjaunotas “ziemenes”, taču tur iespējams iegūt profesionālas konsultācijas ne tikai par nepieciešamo izmēru, bet arī par izvēlētā modeļa piemērotību konkrētiem ekspluatācijas apstākļiem. Turklāt riepu darbnīcā iegādātas riepas uzreiz var uzmontēt, kas krietni samazina risku nopirkt brāķi un iekulties liekās klapatās ar garantijām. It īpaši tas attiecas uz lietotām, atjaunotām un lētām jaunajām riepām.

CITI ŠOBRĪD LASA

Formālai noteikumu ievērošanai var nopirkt lietotus ripuļus ar attiecīgu ziemas (M+S) marķējumu, taču arī šajā gadījumā pircējam jābūt šajā jomā gana zinošam.

Turklāt nedrīkst aizmirst – lai nodrošinātu normālu saķeri ar ceļu sliktos laika apstākļos, ļoti liela nozīme ir riepas protektora dziļumam. No riepas, kurai atlikusi tikai kāda trešdaļa sākotnējā protektora augstuma, nekādu labo darbību vairs nevar gaidīt, sevišķi ziemā.

Cenas ziņā apmēram pa vidu ir mazāk ražojumi (“Barum”, “Ceat”, “Debica”, “Fulda”, “Gislaved”, “Kleber”, “Matador”, “Sava”, “Uniroyal” u. c.), kas nereti ir to pašu slaveno firmu meitasuzņēmumu izstrādājumi jeb tā sauktais budžeta segments. Tieši tas varētu būt zelta vidusceļš, jo šīs riepas ir salīdzinoši pieejamās cenās, taču ekspluatācijas īpašību ziņā tuvākas prestižajām un dārgajām. Bieži vien šīs vidējās klases riepas faktiski ir tie paši pirms dažiem gadiem kā jaunākie tehnikas sasniegumi reklamētie slaveno marku ražojumi.

Kā katru gadu, arī pirms šīs ziemas gandrīz ikvienai vadošajai riepu firmai ir sagatavots kāds jaunums. Protams, nekādu revolucionāru uzlabojumu riepu ražošanā nav un droši vien nevar būt, taču zinātnieki un inženieri nepaguruši strādā pie riepu pilnveides. Tādējādi katrs jaunais modelis kaut nedaudz tomēr pārspēj priekšgājēju.

“Michelin” firma, kas sevi pierādījusi kā salīdzinoši nodilumizturīgu riepu ražotāja, šogad piedāvā trīs jaunus bezradžu modeļus. “Michelin X-Ice 3” pieejams, sākot ar demokrātiskiem izmēriem, bet “Michelin Pilot Alpin” paredzēts jaudīgiem un sportiskiem automobiļu modeļiem. Savukārt jaunās “Michelin Latitude Alpin” domātas pie mums tik populārajiem dažādu klašu krosoveriem.

Reklāma
Reklāma

“Goodyear” šā gada jaunums ir radžotās riepas “Ultragrip Ice Arctic”, bet “Dunlop” laidis klajā radžoto modeli “Ice Touch”.

“Continental” šogad jauna nosaukuma modeli nav izlaidis, taču jau zināmajiem šīs firmas ražojumiem esot pilnveidots gumijas sastāvs, kas salīdzinošajos testos ļāvis šīm riepām joprojām noturēties starp līderiem. Radžoto riepu segmentā jāizceļ “ContiIceContact”, bet bezradžu piedāvājumā svaigākās ir “ContiVikingContact 5”.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.