Piedzīvot mežu. Pieredzes stāsts no skolas, kura ik nedēļu dodas dzīvot mežā 0
Esam saņēmuši pieredzes stāstu no skolas, kura ik nedēļu dodas dzīvot mežā! Iedvesmojies, aicina “mammadaba.lv”.
Preiļu Brīvās skolas skolotāja logopēde, brīvdabas pedagoģe Dana Lahtionova vēsta, ka Preiļu Brīvās skolas komanda jau vairākus gadus dodas ar bērniem dabā un pavada laiku mežā.
“Nu jau gadu mežā esam vienā vietā, dažreiz aizejam nelielā pārgājienā, bet biežāk esam tieši mūsu apmetnē, kurā viesojamies katru nedēļu.
Esam saņēmuši atļauju no vienas ģimenes, kuru bērns apmeklē mūsu skolu, darboties 2 ha lielā platībā. Uz mežu dodas bērni dažādās grupās no 3 līdz 12 gadu vecumam.
Kopā ar viņiem dodas divi pedagogi un brīvprātīgie. Garlaicīgi dabā mums nav nekad.
Mežā tiek trenēts gan bērna ķermenis, gan gars. Notiek izaugsme un savas apkārtējās vides un ķermeņa apzināšanās. Mežs pozitīvi ietekmē bērnu uzvedību, vieglāk tiek risināti konflikti.
Kā teica kāds skolēns: ”Mežs ir mežs, te viss ir savādāk.”
Bērni paliek draudzīgāki tieši mežā, ir vieglāk koncentrēties darbam, vieglāk atrast sev nodarbošanos. Paši bērni un daba parāda mums labāko ceļu, kas viņiem ir interesanti un, kas viņus uzrunā visvairāk, ko vēlās darīt, kas šobrīd ir visaktuālākais.
Visu vecumu bērni vēlās radīt savu pasauli un spēlēties mežā. Tiek raktas bedres un alas, taisītas mājās un tilti pāri grāvim.
Katrs izvēlas – strādāt patstāvīgi vai komandās, retāk bērni darbojas pāros. Dažiem ir viegli atrast sev nodarbošanos, daži ir vairāk vērotāji, bet visi mīl mūsu meža laiku, neskatoties uz laika apstākļiem un gadalaiku. Rudenī mežā var pētīt sēnes, ziemā dzīvnieku pēdas, pavasarī pumpurus, bet vasarā lapas.
Var apgūt darba rīkus, mācīties izdzīvot mežā, uz ugunskura gatavot ēst, būt radošiem un aizmirst par pilsētas ērtībām. Atcerēties un iemācīties sarūpēt malku ugunskuram.
Pieredzi darbam ar bērniem mežā un iedvesmu smēlāmies gan no mūsu ārzemju kolēģiem, gan no vietējiem entuziastiem. Vērojam, analizējam un mēģinām. Skolotāji paši turpina meklēt atbildes pētījumos, seko līdzi kolēģu darbam mežā un dabas izglītības jomā.
Mēs iesākam visiem pamēģināt sākumā vienkārši vērot bērnus mežā un būt viņiem blakus. Mežs sniedz fantastisku iespēju vienkārši BŪT. Tikai būšana mežā vien jau stiprina mūsu saikni ar dabu, imunitāti, psiholoģisko izturību un attīsta radošumu.”