Publicitātes foto

Piedāvājums vidusslānim 0

Daudz runā par zviedru IKEA mēbelēm. Vai tās ir labākas par mūsējām? Vai šīs firmas pārstāvniecība ir Latvijā, vai pie mums arī kaut ko no tām ražo? 
Vaira Carnikavā

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Vēl nesen vietējo mēbeļnieku darinājumi bija populāri visā bijušajā savienībā, līdz 90. gados ražotnes pamazām izčākstēja. Tomēr mežs ir mūsu teju vai vienīgais stabilais eksporta resurss, un ātrāk vai vēlāk tas izpaudīsies arī mēbeļu slavas atjaunošanā. Cerams, kā arī Latvijā piedzims kāds spēcīgs jauns uzņēmums, kā tas notika jūras otrā krastā – Zviedrijā. Izvēlējies pareizo attīstības virzienu, tas kļuvis par vienu no pazīstamākajiem zīmoliem pasaulē, simbolizējot noteiktu mēbeļu stilu. Ne velti IKEA izmanto Zviedrijas karoga krāsas. Ko vērts pamācīties, lai arī mūsu mēbeles varētu pieteikt ar ķiršsarkano, balto un vēlreiz ķiršsarkano?

Pagājušā gadsimta 50. gados modē nāca modernisms un funkcionālisms. Tas bija laiks, kad Zviedrijā veidojās sociāli vienlīdzīga sabiedrība, un gan bagātie, gan nabagie noteiktos gadījumos varēja rēķināties ar valsts atbalstu. Šī jaunā situācija ietekmēja arī mēbeļu modi – parādījās laikmetīgas, taču ne ultramodernas lietas, kas bija funkcionālas, izskatīgas un drošas. IKEA sevi pieteica provincē, Smolandē, kur skarbā daba cilvēkus bija pieradinājusi saudzīgi izturēties pret lietām un pilnīgāk izmantot resursus. Mēbeļu konceptā jau sākumā dominēja atturība un pieticība, ko radīja gaišais koks un vienkārši apstrādātās virsmas, dabiskie audumi un sulīgās krāsas. Valstī, kur tāpat kā Latvijā saules gaismas ir pamaz, ar košiem telpu interjeriem cilvēkiem pēkšņi piedāvāja vasaru visa gada garumā. Firmas dibinātāji pareizi izrēķināja, ka labas un dārgas mēbeles vai lētas un sliktas mēbeles var radīt daudzi, daudz sarežģītāk ir ražot labas mēbeles un pārdot tās par zemām cenām. Lai to paveiktu, bija principiāli jāmaina attieksme un pieeja ražošanas procesam. Mēbelēm bija jākļūst vienkāršākām, efektīvākām un rentablākām. Pietiekami zemā cena pavēra iespējas jaunajam vidusslānim tās brīvi iegādāties, uzlabojot savu dzīves līmeni.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ražotāji sāka nevis no preces, bet gan no cenas. Vispirms noteica, cik vidējas rocības cilvēki varētu atļauties maksāt, un tad centās izveidot šim līmenim atbilstošas mēbeles, tā saglabājot produkcijas rentabilitāti. Cenas nosišana sākas, maksimāli efektīvi izmantojot ražošanas iekārtas un ekonomējot izejvielas, līdz minimumam samazinot visus iespējamos atlikumus. Pārdomāts pat iepakojuma formāts – plakanas kartona kastes, mēbeļu montāžu uzticot pašam pircējam (atkal ekonomija!).

IKEA savus mēbeļu komplektus demonstrē dizaineru izstrādātos interjeros, daloties ar profesionāļu idejām mājas iekārtošanā. Preču sortiments ir ļoti plašs un atļauj pircējam atrast visu mājai nepieciešamo, ieskaitot pat istabas augus un rotaļlietas bērnistabām. Lai arī visas šīs lietas ir atturīgas, tomēr plašajā klāstā katrs atradīs savējās, piedevām tās būs gan stilīgas, gan funkcionālas. Lai uzturētu zemas cenas, mēbeles iepērk un transportē lielās partijās, piedevām veikali izvietoti tur, kur to iekārtošana ir lētāka (ne jau pilsētas greznākā kvartālā!), tāpat izmaksas samazina pašapkalpošanās sistēma.

Šodien kompānijas darbību nodrošina daudzas specializētās nodaļas. Firmas zīmola preces izgatavo 1300 uzņēmumi 50 valstīs, turklāt pasūtītājs tur kontrolē katru ražošanas posmu, sākot no mežu izstrādes līdz mēbeļu izgatavošanai, un seko kvalitātes, drošības un ekoloģijas aspektiem visā produktu radīšanas ciklā. Pamatmateriāls ir koks, kokvilna, metāls, plastmasa, stikls un rotangs, turklāt pieaug atjaunojamo un pārstrādājamo resursu izmantošana. Uzņēmums izvirza augstas prasības masīvkoksnes, nažfiniera un finiera piegādātājiem un ļauj izmantot ražošanai tikai to koksni, kas atbilst atbildīgas mež­istrādes sertifikātam. Lai noskaidrotu produkcijas ietekmi uz apkārtējo vidi, firma kontrolē preces dzīves ciklu piecās jomās: izejvielas, ražošana, piegādes veikalam, priekšmeta ekspluatācija un pārstrāde. IKEA tiecas pēc rentabilitātes, saglabājot atbildīgu attieksmi pret sabiedrību un dabu, un šai kompānijai tas joprojām izdodas.

 

UZZIŅA

Vēl nesen notika IKEA mēbeļu iepirkšanas braucieni uz Poliju, nu tas vairs nav vajadzīgs. Latvijā šīs mēbeles tagad piedāvā www. majlietas.lv, www.stils.lv, www.irideja.lv un citi. Visiem ir arī biroji Rīgā, kur var saņemt konsultācijas gan par izvēli, gan par montāžu (svarīga lieta!).

Reklāma
Reklāma

 

PADOMI

• Pērkot transformējamās mēbeles, nepieciešams vairākas reizes pārbaudīt, kā darbojas pacelšanas – nolaišanas mehānismi. Ja drusku jānopūlas, vēlāk ekspluatācijas laikā var rasties problēmas. Tiesa, solīdu firmu izstrādājumos izmanto tikai kvalitatīvu furnitūru, kas ir arī stipri dārgāka.

• Pērkot mīkstās mēbeles, der paraudzīties, kas tām atrodas aizmugurē un pat apakšā. Vēlamie materiāli ir saplāk­snis un bērzs. Ja redz priedi vai pat skaidu plātni, ir vērts vēl padomāt…

• Iegādājoties mīkstos krēslus un dīvānus, vēlams piepirkt tiem arī pārvalkus un it īpaši paroceņus, kas neļauj audumam tik ātri nosmērēties.

• Ieteicams izmantot firmas izstrādātos interjera dizaina pamatelementus, jo šos projektus patiesi sagatvojuši savas nozares ļoti labi apmaksāti profesionāļi.

• Mēbeļu iegādi un izvēli atvieglo precīzs telpas plāns, kurā iezīmēti arī logi un durvis. Ievadot šos datus datorā, var iegūt maināmu telpas digitālo attēlu un tad daudz vieglāk atrast gan vajadzīgās mēbeles, gan piemērotas krāsas tapetes un citus nepieciešamus sīkums.

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.