Piecas stundas stāvot neziņā… Tāda mēroga vilcienu kustības traucējumi Latvijā nebija piedzīvoti pēdējos 15 gadus 10
Ilmārs Randers, “Latvijas Avīze, AS “Latvijas Mediji”
Ārkārtējās situācijas apstākļos pagājušajā piektdienas pēcpusdienā iekļuva arī Latvijas pasažieru transporta mugurkauls – dzelzceļš. Mikroprocesora bojājuma dēļ piecas stundas vilcieni nevarēja izbraukt un iebraukt Rīgas Centrālajā stacijā.
Negadījums gadījās tieši darba nedēļas izskaņā – vilcieni piektdienas pēcpusdienā pārstāja kursēt no plkst. 16.10. Satiksmi atjaunoja tikai pēc plkst. 21.30, un vēlāk avārijas novēršanā iesaistītās amatpersonas līdz ar atvainošanos pasažieriem ziņoja, ka tāda mēroga vilcienu kustības traucējumi Latvijā nav piedzīvoti pēdējos 15 gadus.
AS “Pasažieru vilciens” (“PV”) sestdien atvainojās visiem saviem klientiem par piektdien piedzīvotajām neērtībām, uzsverot, ka neizmantotās biļetes visiem pasažieriem kompensēs pilnā apmērā.
Šajā ķibelē biju iesaistīts personiski, piektdienas vakarā pasažieri, kam biju aizbraucis pretim, Jelgavas stacijā tā arī nesagaidot. Tā vietā saņēmu zvanu – Rīgas stacijā vilcieni stāv, pasažieri uz peroniem neziņā.
Vēlāk gan sākuši skanēt paziņojumi, ka vilcienu satiksme pārtraukta uz nenoteiktu laiku. Manis gaidītais pasažieris, lai arī ar neērtībām un vēlāk, galā tomēr tika ar autobusu.
Bet ko tad, ja būtu jābrauc uz Daugavpili vai kavēšanās dēļ vispār jāpaliek Rīgā? Stacijā praktiski visas uzgaidāmās zonas slēgtas, pandēmijas laikā ciet arī viesnīcas.
Svētdien paņēmu sava pasažiera neizmantoto biļeti un sāku meklēt informāciju par kompensāciju. “PV” un “Latvijas dzelzceļa” mājas lapās par to speciālas informācijas vēl nebija – brīvdienas taču!
Pa “PV” informācijas tālruni man laipni paskaidroja: ja ir neizmantotā papīra biļete, svētdien naudu jebkurā dzelzceļa kasē atmaksās uzreiz, bet, sākot no pirmdienas, jāraksta iesniegums!
Kādēļ? Saskaņā ar spēkā esošajiem noteikumiem, naudu kasē uzreiz atmaksā tikai trīs dienu laikā pēc nesaņemtā pakalpojuma. Iesniegums jāraksta “PV”, pievienojot neizmantotās biļetes fotouzņēmumu un bankas konta numuru. Tas pats arī gadījumā, ja pasažieris uzskata, ka viņam pienākas kompensācija par papildu izdevumiem kavējuma dēļ. Punkts!
Tātad no šodienas pēc savas naudas tikai ar iesniegumiem! Sarežģīti tiem pasažieriem, kuri ikdienā neizmanto viedierīces, bet ar sabiedrisko transportu brauc.
Tagad varam sagaidīt vispusīgu lielās kavēšanās iemeslu skaidrošanu un zaudējumu rēķināšanu, taču vilcienu pasažieriem būs jāsamierinās, ka, iespējams, līdzīgas ķibeles var gadīties arī turpmāk, kamēr Rīgas dzelzceļa stacijā notiek pārbūve “Rail Baltica” vajadzībām.
Kā saņemt braukšanas maksu
* Pasažierim ir tiesības saņemt atpakaļ pilnu braukšanas maksu un rokas bagāžas pārvadāšanas maksu, ja vilciena atiešana kavējusies vairāk nekā 15 minūtes, salīdzinot ar vilcienu kustības sarakstā paredzēto atiešanas laiku.
* Biļetes jānodod atpakaļ, aizpildot atlīdzības pieteikuma formu jebkurā biļešu kasē, “PV” Klientu apkalpošanas centrā Rīgā, Stacijas laukumā 2, vai nosūtot elektroniski uz [email protected] vai [email protected].
* Ja pasažieris ir izmantojis citu sabiedriskā transporta veidu nokļūšanai savā galamērķī un šie izdevumi ir bijuši lielāki nekā neizmantotā vilciena biļetes vērtība, pasažierim ir tiesības pieprasīt arī šādu izdevumu segšanu, norādot to pieteikumā.
* Klientu apkalpošanas centra tālrunis 67232135 katru dienu no plkst. 7.00 līdz 19.00 vai e-pasts: [email protected].
Avots: AS “Pasažieru vilciens”