Pieaugot elektroauto skaitam, vai pietiks autoelektriķi un mehāniķi? “Tā nav skrūvēšana, bet programmēšana un diagnostika!” 36
Autoelektriķi vienmēr ir bijusi liela problēma, vienmēr to ir bijis par maz, – vai tagad, kad arvien populārāki kļūst elektroauto, vai tiešām pietiks visiem autoeloektriķi? “Tā saucamie produktīvie cilvēki – elektriķi un mehāniķi – tās ir problēma šobrīd visās nozarēs. Izglītības iestādes negatavo šādus speciālistus atbilstoši šā brīža prasībām autobūvē. Piemēram, VW grupai katram darbiniekam ir bijis savs izglītības ceļš atbilstoši tā ieņemamajam amatam, autoražotājs pats šo izglītošanas funkciju uz sevi pārņēmis,” tā TV24 raidījumā “nacionālo interešu klubs” atzina Andris Sivickis, SIA Green Motors Izpilddirektors.
Pats galvenais šobrīd ir jaunietis, kurš vēlētos šo darbu darīt. Tagad arvien biežāk saskaramies ar to, ka jaunie cilvēki grib dziedāt repu un taisīt mūziku, strādāt par bārmeni, bet negrib nākt darīt tehniskas lietas, skrūvēt automašīnas. Auto elektriķis šodien vairs nav elektriķis – tas ir programmētājs, darbojas ļoti sarežģītos līmeņos, apjoms ir augsts, norāda Sivickis. “Tās ir nedēļām ilgas obligātās apmācības, katru dienu – tas nav vienkārši, bet komplicēti.
šāds ir fakts, norāda eksperts.
Savukārt Ansis Valdovskis, Elektrum Drive vadītājs, iebilst, ka “mūsdienās piedāvātā nozares izglītība tomēr sagatavo zināmu skaitu speciālistus. Pat tādus, kas varētu nopietni konkurēt un lielie autoražotāji varētu gribēt mūsu jauniešus pārvilināt pie sevis.”
Valdovskis uzskata, ka jauniešiem, vērtējot, ko mācīties, iesaka skatīties enerģētiku, inženierzinātnes un elektroniku – šīs būs nozares ar milzīgu potenciālu un interesantiem projektiem, kuros nav tikai vadi jāskrūvē – tur ir diagnostika, programmēšana, augstspriegumi, baterijas. Viņš norāda, ka tā kā atbildība un