Pieaug interneta lietotāju īpatsvars 0
Kopš pagājušā gada pavasara interneta lietotāju īpatsvars Latvijā palielinājies par četriem procentpunktiem, savukārt pēdējo trīs gadu laikā – par 13 procentpunktiem, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja pētījumu aģentūras “TNS” mārketinga vadītāja Laura Vendele.
Aptaujājot Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, “TNS” noskaidrojis, ka pagājušā gada pavasarī internetu lietoja 63% respondentu, savukārt šī gada pavasarī interneta lietotāju īpatsvars palielinājies līdz 67%.
Pēc šī gada pavasara datiem, pēdējo sešu mēnešu laikā internetu ir izmantojuši vidēji 70% jeb 1 212 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par četriem procentpunktiem vairāk nekā 2011.gada atbilstošajā periodā.
Atšķirībā no uzņēmuma “Gemius Latvija”, kas interneta lietotāju skaitu aprēķina, izmantojot īpašu algoritmu, kas ļauj uzskaitīt konkrētā interneta vietnes reālos lietotājus no Latvijas, “TNS” par interneta vietņu apmeklējumu secinājumus izdara, pamatojoties uz intervijām ar Latvijas iedzīvotājiem. Šopavasar pētījumā “TNS Latvia Digital” par interneta lietošanas paradumiem aptaujāti vairāk nekā 2100 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Pētījums liecina, ka joprojām vispopulārākā interneta vietne Latvijas iedzīvotāju vidū ir “Google.com” – vidēji dienā to apmeklē 40% Latvijas iedzīvotāju. Seko “Inbox.com” un “Draugiem.lv”, ko vidēji dienā apmeklē attiecīgi 30% un 28% Latvijas iedzīvotāju.
Ceturto vietu ieņem “Delfi” ar 23,9%, seko “Youtube.com” – 20,3%, “TVNet” – 18,4%, “SS.lv” – 15,4%, “Gmail.com” – 14,8%, “Apollo.lv” – 11,8%. Desmitnieku noslēdz “Facebook.com” ar 11,4%.
Seko “Odnoklassniki.ru” ar 8,6%, “One.lv” – 6,1%, “Kasjauns.lv” – 4,2%, “Mail.ru” – 4%, “Twitter.com” – 3,4%, “1188.lv” – 3,2%, “Yandex.ru” – 3%, “Spoki.lv” – 3%, “Sportacentrs.com” – 2,8%, “Reklama.lv” – 2,8%.
“TNS” ir pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.