Pie Ziemeļu mola Karostā izbūvē autostāvietu 0
Liepājā, Karostā pie Ziemeļu mola uz pašvaldībai piederoša zemesgabala pašlaik notiek autostāvvietas, nobrauktuves un apgaismojuma izbūve. Darbus iecerēts pabeigt līdz šā gada beigām. Taču ļoti sliktā stāvoklī esošā betona ceļa sakārtošana, kas ved no Atmodas bulvāra līdz molam, varētu būt vien nākamā vai pat aiznākamā gada Liepājas pilsētas budžeta iespējās, stāsta Komunālās pārvaldes izpilddirektora vietnieks Didzis Jēriņš, šodien vēsta portāls “liepajniekiem.lv” un laikraksts “Kurzemes Vārds”.
Nobrauktuves, gājēju ietves posma un apgaismojuma virs nobrauktuves un daļēji virs autostāvvietas izbūvi veic SIA “A-Land”. Darbu izmaksas ir 31,5 tūkstoši eiro (bez PVN).
“Apgaismojums daļēji skars arī zonu pie Ziemeļu mola, kur atrodas konteinerveida tualete,” pastāsta Komunālās pārvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls. “Visa piebraucamā ceļa apgaismošana uz Ziemeļu molu šobrīd nav plānota.”
Ceļš uz Ziemeļu molu posmā no Atmodas bulvāra līdz Ložmetējnieku ielai ir pašvaldības īpašums, taču tālākā daļa līdz Ziemeļu molam pieder valstij, valdītājs ir Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) pārvalde.
Turpmākie uzlabojumi būtu jāsaskaņo starp diviem īpašniekiem, pusēm jāplāno līdzekļi projektēšanai un būvniecībai, uzskata Štāls. LSEZ pārvaldnieka vietnieks attīstības jautājumos Uldis Hmieļevskis “Kurzemes Vārdam” atzīmēja, ka pašreizējie būvdarbi nav saistīti ar ostas darbību.
“Ja zeme ir SEZ īpašumā, tas neliedz citiem tur darboties. Ja gar ceļu varēja izbūvēt ūdensvadu un kanalizāciju, tad var darīt arī kaut ko citu,” norāda Hmieļevskis.
Ziemeļu mols tiešām kļūst pievilcīgs, turklāt tur tagad ir kafejnīca un moderna tualete, norāda Jēriņš. “Aktualizējas stāvvietu jautājums. Makšķernieki atbrauc un atstāj automašīnu, iespējams, uz pusdienu. Atbrauc citi cilvēki, un nav, kur novietot mašīnas. Blakus zemesgabalā, kuru attīrīja no būvgružiem, ir diezgan labs betona segums autostāvvietas ierīkošanai,” pastāstīja izpilddirektora vietnieks.
Plānots sakārtot arī satiksmes organizāciju pie paša mola, nosakot stāvēšanas laika ierobežojumu. Ir priekšlikums, ka tā varētu būt viena stunda kafejnīcas vai mola apmeklējumam.
Jēriņš “Kurzemes Vārdam” atzīst, ka otra problēma ir ceļš no Atmodas bulvāra līdz molam. Gar tā malu jau ir ievilktas komunikācijas līdz kafejnīcai “Rietumkrasts”. “Brauktuve ir ļoti šaura. Ja mēs vienkārši ļoti labi sakārtojam segumu, tad būs lielas problēmas ar gājējiem. Tie ir diezgan lieli finansiāli ieguldījumi,” viņš saka.