Svinīgi atklāj tiltu pār Lielupi pie Liepājas šosejas 0
Satiksmes ministra, “Valsts ceļu” vadības un, protams, mediju pārstāvju pagājušās nedēļas izbraukuma galvenais mērķis bija Liepājas šosejas tilts pār Lielupi, kurš nu ir pabeigts un tika svinīgi atklāts.
Bet organizatori bija nolēmuši turpbraucot izmest mazu līkumiņu caur Jelgavu un paskatīties, kā klājas Mežciemā, kur finišam tuvojas Vircavas upītes šķērsojuma sakārtošana. Jāsaka – patiešām interesanta vieta. Vecais tiltiņš, no mūsdienu satiksmes viedokļa pavisam šaurs, tikai zirga vilkmes transporta ātrumam piemērotā Jelgavas–Staļģenes ceļa līkumā iebūvēts, ir romantisks un skaists. Bet pēc 10 gadiem tam būs gadsimta jubileja. Ar prieku rakstu vārdu “būs”, jo labs un slavējams ir “LVC” lēmums mazulīti saglabāt un restaurēt arī pēc smagām kravām piemērotā taisnojuma pabeigšanas, kura nu jau pavisam tuvu. Vecais tilts paliks gājējiem un riteņbraucējiem. Ceru, ka arī motorizētos tas rosinās apstāties un noņemt cepures pagājušā gadsimta sākuma betonētāju meistarības priekšā.
Par jaunā, aptuveni miljonu vērtā tilta lietderību spriest ļaus tikai nākamo gadu transporta plūsmas statistika. Šis ceļš no Jelgavas uz Bausku neapšaubāmi ir daudz īsāks nekā pašlaik populārākais maršruts caur Eleju. Taču šķiet, ka ar tiltu vien būs par maz – pašas trases (P94) segums nav nekāds labais un vismaz līdz 2020. gadam nopietnus valsts līdzekļus nesaņems. Brauks pa to vairāk nekā pašreizējie 700 auto diennaktī? Kļūs tas par saimniecisku artēriju vai paliks vietējo iedzīvotāju ikdienas un retu tūristu nejauša taka?
Un nu Lielupe pie Kalnciema. Par saimniecisko nepieciešamību šaubu nav. Valsts nozīmes maģistrāle ar vairāk nekā desmitkārt lielāku plūsmu nekā Staļģenes takā. Tilts pār Lielupi tika uzbūvēts pirms 1959. gada un pēdējo reizi remontēts pirms 18 gadiem. Tilta garums ir 274 metri, tā rekonstrukcija sākās 2015. gadā. Remontdarbu gaitā tika atjaunots tērauda konstrukciju aizsargpārklājums, atjaunota brauktuve, izbūvēta jauna hidroizolācija un uzklāts jauns asfaltbetona segums. Tilta būvdarbus veica SIA “Tilts” un SIA “Viadukts”, un tie ietilpa lielākā – Liepājas šosejas posma rekonstrukcijas projektā, kura ģenerālais uzņēmējs bija “Saldus ceļinieks”. Tā vadītājs Gints Karols, atklājot tiltu, ar smaidu stāstīja, ka šajā projektā ir bijusi ļoti stingra kvalitātes uzraudzība gan no ministru (divu ministru!), gan no pasūtītāja (“LVC”) puses, gan tehniska – pārbaudot būvdarbu un izejmateriālu kvalitāti, gan finansiāla. “Mēs tagad esam auditu izturības čempioni,” tā Karols.
“LVC” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange pastāstīja, ka tilta pār Lielupi rekonstrukcija bija lielākais tiltu objekts valsts ceļu tīklā pērn un šogad. “Ir gandarījums redzēt pilnīgi rekonstruētu tiltu pār Lielupi. Diemžēl joprojām daudzi tilti valsts ceļu tīklā ir sliktā stāvoklī, īpaši tas ir jūtams reģionos, uz vietējiem ceļiem, kur remontdarbus ir iespējams veikt tikai par valsts budžeta līdzekļiem, jo Eiropas fondu finansējums ir pieejams tikai galvenajiem un daļēji reģionālajiem ceļiem. Tāpēc visi ceļinieki gaida, kad tiks pieņemts lēmums par ilgtspējīgu finansējumu ceļu tīklam.”
Posmā no Rīgas līdz krustojumam ar Tukuma–Jelgavas ceļu palicis vien nepilns kilometrs slikta seguma. Tātad – Liepājas šosejas stāvoklis tuvojas Eiropas standartiem. Posmā no Rīgas līdz krustojumam ar Tukuma–Jelgavas ceļu palicis vien nepilns kilometrs slikta seguma. Tas tādēļ, ka darbu gaitā tika konstatēts, ka Džūkstes–Kauguru kanāla tiltam (26. kilometrā) nepietiek ar seguma atjaunošanu un nepieciešami kapitāli tā pārbūves darbi. Tie tagad izdalīti atsevišķā objektā. Veco tiltu nojauks un būvēs jaunu. Būvdarbu laikā satiksme tiks novirzīta pa pagaidu apbraucamo ceļu un tiltu.