“Philip Morris” krīzes laikā plāno saglabāt visas darba vietas Baltijā 0
Tabakas izstrādājumu ražotājs “Philip Morris International”, kurš ir ceturtais lielākais nodokļu maksātājs Latvijā, kas valstij nodokļos pērn samaksājis vairāk nekā 122 miljonus eiro, covid-19 pandēmijas laikā apņēmies saglabāt visas darbavietas un sniegt atbalstu sabiedrībai, cīņai ar covid-19 līdz šim visā pasaulē novirzot 22 miljonus eiro.
Uzņēmums krīzes laikā ir definējis 3 prioritātes: darbavietu saglabāšanu, uzņēmuma finansiālās stabilitātes saglabāšanu un papildu atbalsta sniegšanu darbiniekiem.
“Covid-19 pandēmija ir radījusi nozīmīgas izmaiņas cilvēku dzīvē. Darbs no mājām, rūpes par bērniem un mājsaimniecību, krasi sociālo kontaktu ierobežojumi ir tikai daži no izaicinājumiem, ar kuriem mēs šodien saskaramies.
Protams, mēs esam noraizējušies par savu un savu tuvinieku drošību, veselību un labklājību pandēmijas laikā, mēs nezinām, kāda būs nākotne un kādus izaicinājumus tā mums nesīs. Uzņēmums novērtē savu darbinieku lojalitāti un ieguldījumu, un šis ir brīdis, kad uzņēmumam ir īpaši jāparūpējas par saviem darbiniekiem.
Tāpēc mēs esam pieņēmuši lēmumu saglabāt darbavietas un atalgojumu, lai mūsu darbiniekiem nav jāuztraucas par savu darbu un finansiālo stabilitāti,” uzsver Mindaugs Dacis, uzņēmuma ģenerāldirektors Baltijas valstīs.
“Philip Morris International” pandēmijas laikā apņemas saglabāt visas darbavietas un neatbrīvos darbiniekus ne Latvijā, ne citās Baltijas un pasaules valstīs. Tāpat uzņēmums ir pieņēmis lēmumu krīzes laikā apturēt visus restrukturizācijas plānus.
Uzņēmums turpinās maksāt pilnu algu darbiniekiem, kuri slimības, bērnu kopšanas vai pašizolācijas dēļ šobrīd nespēj veikt visus darba pienākumus, kā arī tiem, kuri ietilpst augsta riska grupās vai kuri nevar strādāt hronisku saslimšanu dēļ.
Uzņēmums apņēmies kompensēt starpību starp sociālās apdrošināšanas pabalstiem (kas saistīti ar slimību vai aprūpi) un darbinieku pamatalgu. Grūtniecēm un darbiniekiem, kas vecāki par 60 gadiem (ietilpst riska grupā), kuri nespēj strādāt attālināti, darba devējs ir devis norādījumu palikt mājās, saglabājot pilnu viņu pamatalgu.
Uzņēmuma darbiniekiem Baltijas valstīs bija iespēja strādāt attālināti jau pirms ārkārtas stāvokļa ieviešanas. Tas ne tikai mazināja inficēšanās riskus, bet arī deva darbiniekiem iespēju rūpēties par bērniem, kuri nevarēja apmeklēt slēgtās izglītības iestādes. Uzņēmums rūpējas arī par darbinieku drošību ārpus darbalaika.
Baltijas valstīs viņiem tika piegādāti individuālās aizsardzības komplekti, kas ietver aizsargmaskas, dezinfekcijas šķidrumu, ziepes un roku krēmu.
“Mūsu darbinieku un viņu ģimeņu veselība un drošība ir mūsu prioritāte. Mēs pastāvīgi informējam savus kolēģus par izmaiņām darba organizācijā, veiktajiem pasākumiem un pieņemtajiem lēmumiem. Nesen veiktā darbinieku aptauja liecina, ka 95% Baltijas valstu darbinieki uzskata, ka uzņēmums krīzes laikā par viņiem rūpējas pienācīgi,” atzīmē M.Dacis.
“Philip Morris International” atbalsts darbiniekiem ir daļa no plašas atbalsta programmas sabiedrībai, kuru visā pasaulē skārusi covid-19 krīze. Kopš uzliesmojuma sākuma uzņēmums ir aktīvi iesaistījies cīņā pret pandēmiju.
Uzņēmums atbalsta un veicina dažādas iniciatīvas vairāk nekā 60 valstīs. Turklāt uzņēmuma darbinieki brīvprātīgi palīdz vecāka gadagājuma cilvēkiem, maznodrošinātiem un citiem sociāli neaizsargātiem cilvēkiem daudzās valstīs. Vairākas rūpnīcas nodrošina aizsargmasku un roku dezinfekcijas līdzekļu ražošanu.
Līdz šim “Philip Morris International” ir piešķīris vairāk nekā 22 miljonus eiro cīņai pret pandēmiju un tiek plānots šo atbalsta apjomu palielināt.