Petraviča alkohola reklāmas aizliegšanas mērķiem: Ne jau no laimīgas un labklājīgas dzīves cilvēki nodzeras, tādi reklāmas neskatās 46
Protams, ir jādara viss iespējamais, lai mazinātu visas atkarības un nereklamētu produktus, kas veicina atkarības, bet, skatoties uz tiem cilvēkiem, kas, trīcot un drebot, no rīta stāv un gaida, kad atvērsties alkohola veikals, skaidrs, ka jaunais likums neko nemainīs. Šādu viedokli TV24 raidījumā “Preses klubs” pauda Ramona Petraviča, Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas sekretāre (LPV).
“Viņš dabūs to savu devu un viņu noteikti neiespaido, vai ir reklāma, vai nav reklāma. Šie cilvēki nekādas reklāmas neskatās. Alkoholiķi zina, pie kura plaukta jāiet un kur kas stāv. Savukārt tie, kuri izdzer pa glāzei svētkos, tiem arī noteikti maz interesē reklāmas, jo tādiem mājās jau būs nopirkts tas, ko viņi vēlas,” šādi par likuma būtību izsakās Petraviča.
Ir Jācīnās ar cēloņiem, kāpēc cilvēki nodzeras – ne jau no laimīgas un labklājīgas, pārsvarā tās ir dažādas problēmas un sarežģītas situācijas, kas līdz alkoholismam cilvēkus noved, tā uzskata politiķe, norādot, ka sākotnēji būtu daudz lielāka uzmanība jāpievērš jauniešiem, kas narkotikas lieto, kur nekādas reklāmas nav atļautas, bet melnais tirgus strādā un ir ļoti nežēlīgs.
Jau ziņots, ka Saeima ceturtdien, 26. septembrī, galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, kas paredz cenu un atlaižu reklāmu aizliegumu alum un vīnam televīzijā un radio. Līdz šim Latvijā saskaņā ar likumu alkoholisko dzērienu reklāma bija aizliegta, izņemot divus dzērienu veidus – alu un vīnu.
Kā likumprojektā atzīmē tā autori no Veselības ministrijas, pārmērīga alkohola lietošana ir viens no galvenajiem riska faktoriem pasaulē, kas negatīvi ietekmē iedzīvotāju veselību un apdraud arī apkārtējo cilvēku veselību un drošību.