Publiciitātes foto.

Pētījums: Miniatūra izmēra dārzeņi mazinās pārtikas zudumus 0

Eiropas Sa­vienībā lielākā dārzkopības produkcijas mazumtirdzniecības uzņēmuma The Greenery un selekcijas firmas Rijk Zwaan kopīgi veiktie pētījumi liecina, ka patērētāju vidū aug pieprasījums pēc bioloģiski audzētas produkcijas un neiepakotiem dārzeņiem.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Līdz nedēļas beigām lielo džekpotu izvilks šīs četras Zodiaka zīmes
Kalpos vairāk nekā 15 gadus: nosaukti auto, no kuriem īpašnieki nesteidz šķirties pat pēc vairākiem gadiem
Visticamākais scenārijs – uzbrukums Suvalku koridoram: brīdina, ka kaujas operācija pret NATO varētu sākties jau 2027. gadā
Lasīt citas ziņas

Lai apmierinātu patērētāju vajadzības un samazinātu pārtikas produktu zudumus, abas firmas sākušas pilotprojektu, piedāvājot patērētājiem maza izmēra dārzeņus.

Koncepciju ar nosaukumu Little&Fresh (mazs un svaigs) vispirms tiek plānots īstenot veikalu tīklā Jumbo Nīderlandes pilsētā Leidšendamā. Ar jauno zīmolu tiks piedāvāti 20 nosaukumu dārzeņi, tostarp koniskie kāposti, brokoļi un salāti. Dārzeņiem ne tikai jābūt mazākā izmērā nekā parasti, bet arī audzētiem ar bioloģiskām metodēm un neiepakotiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Selekcijas kompānija Rijk Zwaan gan uzsver, ka ne katra dārzeņu šķirne ir piemērota miniatūru produktu ražošanai. Esot jāizveido vairākas šķirnes un hibrīdi, kas ne tikai atbilstu visām kvalitātes prasībām, bet arī ļautu iegūt mazāka izmēra produkciju.

Savukārt firma The Greenery piesaistījusi projektam kooperatīvu Naturelle, kas nodarbojas ar bioloģiskās produkcijas ražošanu. Tas ļāvis nodrošināt visu ķēdīti – sākot no bioloģisko sēklu piegādātāja līdz gala produkta patērētājam. Turklāt sagaidāms, ka projekts Little&Fresh palielinās bioloģisko augļu un dārzeņu produkcijas patēriņu, kā arī veicinās ražošanas ekoloģisko noturību.

Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.