Pētījums: lielāka dienasgaisma uzlabo skolēnu mācību rezultātus 0
Vairāk nekā 50 Eiropas skolās veiktais pētījums par vides nozīmi mācību sasniegumos apliecina, ka dabiskais apgaismojums ne tikai uzlabo bērna pašsajūtu, bet arī veicina mācību rezultātu izaugsmi par 15%, īpaši sasniegumos matemātikā un loģikā.
Vēdināšanas un dabiskā apgaismojuma jautājums ir īpaši būtisks skolās, jo tas ietekmē bērnu spēju klasē koncentrēties un efektīvi darboties. Sadarbībā ar VELUX 54 Eiropas skolās un 148 klasēs tikai veikts pētījums, kurā zinātnieki secināja, ka telpās ar lieliem logiem par 15% uzlabojas matemātikas un loģikas testu rādītāji. Plaši logi ļauj bērniem justies atbrīvotākiem un mazina emocionālo spriedzi, tādējādi bērnu ķermenis, kā arī prāts var darboties labāk un brīvāk.
Viena no pasaulē atzītākajām skolotājām un Cēsu Jaunās sākumskolas direktore Dana Narvaiša ir pārliecināta, ka dabiskā gaisma ir būtisks elements skolēnu ikdienas darbā un pašsajūtā: “Lai nodrošinātu efektīvu dienas ritmu, savā skolā izvēlamies dienu sākt mazliet vēlāk – pielāgojam ritmu dabiskās gaismas ciklam rudens un ziemas mēnešos.”
“Skolēni daudz laika pavada ārā, tādējādi maksimāli saņemot dabisko saules enerģiju, bet atrasties ārpus klases nav iespējams visu laiku, tāpēc būtiski ir šos dabiskos apstākļus ienest arī telpās, nodrošinot cilvēku dabisko vajadzību pēc gaismas, kas uzlabo pašsajūtu, iedvesmo un veicina domāšanu,” turpina Dana Narvaiša, kura ievieš jaunu pieeju bērnu izglītībā.