Foto: LETA

Pētījums: ja Krievija pārtrauktu kravu tranzītu, Latvija zaudētu 43,7 miljonus tonnu kravu 3

Ja tiktu pārtraukts Krievijas kravu tranzīts caur Latviju, Latvijas dzelzceļa nozare zaudētu 43,7 miljonus tonnu kravu, bet 12,1 miljons paliktu, liecina auditorkompānijas “EY” jaunākais pētījums, kuru pasūtījis uzņēmums “Latvijas Dzelzceļš”.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Par to tranzīta nozares pārstāvji šodien tika informēti Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas (LTBA) biedru sapulcē.

Šāda scenārija gadījumā uzņēmumu neiegūtais apgrozījums būtu 1,3 miljardi eiro, iekšzemes kopprodukta (IKP) samazinājums būtu par 1,7%, bet nodarbinātības par 1,1%, savukārt nodokļu ieņēmumi samazinātos par 2,4%.

CITI ŠOBRĪD LASA

Aprēķināti zaudējumi arī tādā gadījumā, ja Krievija pārtrauktu naftas un naftas produktu tranzītu – tad zaudēti tiktu 18,8 miljoni tonnu kravu, bet saglabāti 37 miljoni tonnu kravu, savukārt uzņēmumu apgrozījums samazinātos par 803,8 miljoniem eiro. Tas IKP ietekmētu par 1,1%, bet nodarbinātību samazinātu par 1%, bet nodokļu ieņēmumi samazinātos par 1,5%.

Paša sliktākā scenārija gadījumā, ja tiktu zaudētas gan Krievijas, gan Baltkrievijas kravas, tad tiktu zaudēts 1,4 miljardu eiro apgrozījums, IKP samazinātos par 1,9%, bet nodarbināto skaits par 1,7%, savukārt ieņēmumi nodokļos par 2,6%.

Kopumā aprēķināts, ka uzņēmumu vērtība ilgtermiņā tiktu iznīcināta no 0,9 miljonu līdz 1,7 miljonu eiro apmērā. Faktiski, ja tranzīta nozare tiktu aizvērta, arī IKP izaugsmes pieaugums samazinātos uz pusi. Tāpat netiktu atgūtas investīcijas gan infrastruktūrā, gan ostā. Pastāvētu arī banku kredītu neatmaksāšanas risks.

“Latvijas Dzelzceļa” vadītājs Uģis Magonis atzina, ka “bilde izskatās drūma”. Viņš kritizēja ārlietu ministra Edgara Rinkēviča (V) “nepārdomāto politiku”, tostarp pret “pēkšņu Krievijas pilsoņu iekļaušanu “melnajā sarakstā”” un Latvijas piekrišanu ES un ASV attiecībā uz lēmumiem pret Krievijas naftas rūpniecību. Tāpat viņš skaidroja, ka “Latvijas Dzelzceļa” prognozes ir visai skeptiskas. Patlaban gadā vēl tiek plānots pārvadāt 45 miljonus tonnu kravu, taču jebkuras sponsorēšanas programmas tikšot pārtrauktas – gan kultūrā, gan sportā.

Kā ziņots, šodien notika Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas (LTBA) biedru sapulce, kurā arī analizēts pētījums par Krievijas noteikto ekonomisko sankciju ietekmi uz dzelzceļa nozari un Latvijas tranzīta sektoru kopumā. Ņemot vērā pētījuma rezultātus, asociācijas biedri aicināti sagatavot un iesniegt priekšlikumus Krievijas ekonomisko sankciju mazināšanai tranzīta nozarē un kopīgi ar Satiksmes ministriju sagatavot programmu šo priekšlikumu realizācijai.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.