Foto: LETA

Pētījums: Baltijas iedzīvotāji dzīvo nesaimnieciskāk; met ārā pārtiku 3

Kopumā Baltijas iedzīvotāji dzīvo mazāk taupīgi nekā pirms gada. Latvijā 25%, Lietuvā un Igaunijā pa 19% iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 65 gadiem atzīst, ka iegādājas par daudz pārtikas, kā rezultātā to kā pārpalikumu nākas izmest, liecina pētījumu kompānijas “GfK” un biznesa portāla “Nozare.lv” veiktais pētījums.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Lauva – kosmētika, Mežāzis – kafijas aparāts: labākās dāvanas katrai zodiaka zīmei
Lielāko daļu ikdienā nemaz neēdam! 7 “superprodukti”, kas uzlabos figūru un paildzinās dzīvi
Iespēja sākt jaunu dzīvi: 7 valstis, kuras maksā milzu naudu, lai tikai kāds pārceltos dzīvot uz tām. Starp tām Itālija, Spānija…
Lasīt citas ziņas

Kā norādīja “GfK” klientu un produktu attīstības direktore Ilze Kronberga, jaunā tendence noteikti jāskata kontekstā ar pieaugošo cenu atlaižu un akciju lomu pārtikas izvēlē.

“Jā, kopumā visās Baltijas valstīs cenšamies pirkt lētāk un izvēlamies dažādās akcijas. Bet, kā izrādās, “zemās cenas eiforija” reizēm tomēr neļauj racionāli izvērtēt, cik daudz ir nepieciešams. Gada laikā, piemēram, Latvijā to iedzīvotāju skaits, kas atzīst savu “nesaimnieciskumu”, palielinājies par 7%, kas ir lielākais pieaugums Baltijā,” sacīja eksperte.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pētījumā respondentiem tika uzdots jautājums, vai ģimenei tiek iegādāts tieši tik daudz pārtikas, cik nepieciešams, neko neizmetot. Apstiprinoši atbildēja 30% Latvijas iedzīvotāju, 27% Igaunijas un 32% – Lietuvas iedzīvotāju (pērn attiecīgi – 35%, 32% un 38%).

Pētījums apliecina – taupīga saimniekošana raksturīga Baltijas pensijas vecuma cilvēkiem – biežāk nekā citi iedzīvotāji pensionāri iegādājas tieši tik daudz pārtikas, cik nepieciešams, un neko neizmet.

Tāpat lielākā daļa aptaujāto respondentu atzinuši, ka pārtiku pērk katru dienu. Uz šo jautājumu apstiprinoši atbildēja 73% Igaunijas, 72% Latvijas un 70% – Lietuvas iedzīvotāju. Savukārt tikai vienu reizi nedēļā uz veikaliem pēc pārtikas dodas 26% Lietuvas, 24% Igaunijas un 22% – Latvijas aptaujāto iedzīvotāju.

Tikmēr ar pārtikas iegādi divas trīs reizes mēnesī pietiek 4% Latvijas, 3% Lietuvas un 2% Igaunijas respondentu.

Kā ziņots, saskaņā ar pētījumu Igaunijā un Lietuvā līdz pat 50% no ģimenes ienākumiem pārtikai tērē 53% aptaujāto iedzīvotāju, savukārt Latvijā – 48%. Tāpat pētījums liecina, ka nozīmīgākais kritērijs pārtikas iegādē ir produkta kvalitāte, ko apliecināja 57% respondentu. Kā nākamais kritērijs seko dažādas akcijas un produkta svaigums, ko attiecīgi norādīja 47% un 40% Baltijas iedzīvotāju. Tāpat produktu iegādē svarīga ir zema cena (39%), iepriekšējā pozitīvā pieredze (32%), produkta sastāvs (22%) un veselīgums (19%).

Aģentūras LETA biznesa portāla “Nozare.lv” un “GfK” pētījums tika prezentēts LETA un “GfK” sadarbības partneriem.

Reklāma
Reklāma

Pētījums tika veikts 2013.gada nogalē, interneta vidē aptaujājot 814 respondentus Latvijā vecumā no 18 līdz 65 gadiem. Papildus izmantoti citu “GfK” iepriekš veiktu pētījumu (“Omnibuss”, pētījumi interneta vidē) dati.

“GfK Custom Research Baltic” ir starptautisks ”GfK” grupas uzņēmums, kura galvenās darbības jomas ir tirgus un socioloģisko pētījuma veikšana (datu vākšana, apstrāde, analīze un konsultācijas) Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.