Publicitātes foto

Pētījumā noskaidrots, kas iedzīvotājus attur no inovatīvu pakalpojumu izmantošanas 0

Saskaņā ar pētījumu inovācijas Latvijas iedzīvotājiem palīdz ietaupīt laiku un padara ērtāku ikdienu. Proti, 75% aptaujāto sevi uzskata par inovatīviem, tā liecina bankas “Citadele” un tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktais pētījums.

Reklāma
Reklāma
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
7 brīnumēdieni! Pārtikas produkti, kuru regulāra iekļaušana ēdienkartē kavē ādas novecošanos
Lasīt citas ziņas
Vislielākā iedzīvotāju grupa, kuri nebaidās ikdienā izmantot inovatīvus risinājumus, lai padarītu ērtāku dažādu pakalpojumu saņemšanu, ir vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem (83%), kā arī iedzīvotāji ar augstiem ienākumiem (85%).

Turklāt visvairāk iedzīvotāju, kas sevi uzskata par inovatīviem, dzīvo Vidzemē (79%) un Zemgalē (76%).

CITI ŠOBRĪD LASA

Četri no pieciem jeb 81% Latvijas iedzīvotāju pētījumā norāda, ka inovatīvu pakalpojumu izmantošana viņiem palīdz ietaupīt laiku. Visbiežāk to atzīst cilvēki vecumā no 35 līdz 44 gadiem (90%), kā arī respondenti ar augstāko izglītību (85%) un tie, kuriem ir vidēji augsti ikmēneša ienākumi (89%).

Bankas “Citadele” E-biznesa daļas vadītājs Mārtiņš Bērziņš skaidro, ka cilvēka ikdienā laika ekonomija ieņem aizvien būtiskāku lomu, un arī banku sektoram ir jāspēj piedāvāt risinājumus, kas padara ērtāku pakalpojuma saņemšanu.

Piemēram, iespēju tirdzniecības vietās norēķināties ar bezkontaktu karti, viedtālruni, īpašu uzlīmi vai aproci. Ja tev rokā ir telefons, tad kāpēc meklēt kabatā vai somā maku, lai samaksātu par pirkumu? Nākamais solis ir piedāvāt kļūt par bankas klientu attālināti, neizejot no mājām.

“Arī tas ir kļuvis par realitāti Latvijā. Esam radījuši iespēju kļūt par mūsu klientu ļoti modernā un visiem saprotamā veidā, proti, nosūtot selfiju jeb pašbildi ar pases vai personas apliecības (ID kartes) attēlu,” atzīmē M. Bērziņš.

Pētījumā tika noskaidroti arī apsvērumi, kas visvairāk motivē iedzīvotājus izmantot inovatīvus pakalpojumus un produktus. Kā pirmo un svarīgāko iemeslu, iedzīvotāji norādīja laika taupīšanas faktoru, tas ir svarīgs 42,9% respondentu.

Otrs biežākais motivācijas iemesls izmantot inovatīvus pakalpojumus un produktus ir iespēja padarīt ērtāku ikdienu, un šo faktu pētījumā uzsvēruši 34,9% respondentu, visbiežāk Rīgā dzīvojoši (40%).

Turklāt 7,4% respondentu novērojuši, ka inovatīvu risinājumu izmantošana ļauj ietaupīt arī naudu.

Kas attur?

Savukārt apsvērumi, kas attur izmantot inovatīvus pakalpojumus un produktus, ir naudas vai datu krāpšanas riski, un šis faktors satrauc 43,3% aptaujāto.

Vairāk nekā trešdaļu jeb 35,8% respondentu no inovāciju izmantošanas attur sarežģīta lietošana vai zināšanu trūkums (35,8%), kā arī 22% respondentu baidās no kiberuzbrukumiem.

Pētījumu veica banka “Citadele” un tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS, aptaujājot 1005 respondentus visā Latvijā.

Banka “Citadele” ir trešā lielākā banka Latvijā pēc klientu skaita. “Citadeles” grupa tiek pārvaldīta no Latvijas. Tās meitas uzņēmumi un filiāles darbojas Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Šveicē.

“Citadele” nodrošina norēķinus un karšu maksājumus, aizdevumus, noguldījumu, ieguldījumu, aktīvu pārvaldes un līzinga pakalpojumus, kā arī virkni ekskluzīvu, unikālu produktu.

Reklāma
Reklāma

“Citadeles” vīzija ir kļūt par labāko finanšu pakalpojumu sniedzēju Baltijas valstīs privātpersonām un mazajiem un vidējiem uzņēmumiem.

2019. gadā viens no vadošajiem klientu servisa novērtēšanas un uzlabošanas uzņēmumiem Centrālajā un Austrumu Eiropā – “Dive” – atzina Citadeli par banku ar labāko klientu apkalpošanas servisu Latvijā un Lietuvā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.