Pētījumā noskaidrots, kas iedzīvotājus attur no inovatīvu pakalpojumu izmantošanas 0
Saskaņā ar pētījumu inovācijas Latvijas iedzīvotājiem palīdz ietaupīt laiku un padara ērtāku ikdienu. Proti, 75% aptaujāto sevi uzskata par inovatīviem, tā liecina bankas “Citadele” un tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktais pētījums.
Turklāt visvairāk iedzīvotāju, kas sevi uzskata par inovatīviem, dzīvo Vidzemē (79%) un Zemgalē (76%).
Četri no pieciem jeb 81% Latvijas iedzīvotāju pētījumā norāda, ka inovatīvu pakalpojumu izmantošana viņiem palīdz ietaupīt laiku. Visbiežāk to atzīst cilvēki vecumā no 35 līdz 44 gadiem (90%), kā arī respondenti ar augstāko izglītību (85%) un tie, kuriem ir vidēji augsti ikmēneša ienākumi (89%).
Piemēram, iespēju tirdzniecības vietās norēķināties ar bezkontaktu karti, viedtālruni, īpašu uzlīmi vai aproci. Ja tev rokā ir telefons, tad kāpēc meklēt kabatā vai somā maku, lai samaksātu par pirkumu? Nākamais solis ir piedāvāt kļūt par bankas klientu attālināti, neizejot no mājām.
“Arī tas ir kļuvis par realitāti Latvijā. Esam radījuši iespēju kļūt par mūsu klientu ļoti modernā un visiem saprotamā veidā, proti, nosūtot selfiju jeb pašbildi ar pases vai personas apliecības (ID kartes) attēlu,” atzīmē M. Bērziņš.
Otrs biežākais motivācijas iemesls izmantot inovatīvus pakalpojumus un produktus ir iespēja padarīt ērtāku ikdienu, un šo faktu pētījumā uzsvēruši 34,9% respondentu, visbiežāk Rīgā dzīvojoši (40%).
Turklāt 7,4% respondentu novērojuši, ka inovatīvu risinājumu izmantošana ļauj ietaupīt arī naudu.
Kas attur?
Savukārt apsvērumi, kas attur izmantot inovatīvus pakalpojumus un produktus, ir naudas vai datu krāpšanas riski, un šis faktors satrauc 43,3% aptaujāto.
Vairāk nekā trešdaļu jeb 35,8% respondentu no inovāciju izmantošanas attur sarežģīta lietošana vai zināšanu trūkums (35,8%), kā arī 22% respondentu baidās no kiberuzbrukumiem.
Banka “Citadele” ir trešā lielākā banka Latvijā pēc klientu skaita. “Citadeles” grupa tiek pārvaldīta no Latvijas. Tās meitas uzņēmumi un filiāles darbojas Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Šveicē.
“Citadele” nodrošina norēķinus un karšu maksājumus, aizdevumus, noguldījumu, ieguldījumu, aktīvu pārvaldes un līzinga pakalpojumus, kā arī virkni ekskluzīvu, unikālu produktu.
“Citadeles” vīzija ir kļūt par labāko finanšu pakalpojumu sniedzēju Baltijas valstīs privātpersonām un mazajiem un vidējiem uzņēmumiem.
2019. gadā viens no vadošajiem klientu servisa novērtēšanas un uzlabošanas uzņēmumiem Centrālajā un Austrumu Eiropā – “Dive” – atzina Citadeli par banku ar labāko klientu apkalpošanas servisu Latvijā un Lietuvā.