Pētījumā noskaidroti “top” pieci inovatīvākie pakalpojumi Latvijā 0
Latvijas iedzīvotāji, vērtējot valsts un privātā sektora spēju ieviest inovācijas, atzinuši, ka trīs no TOP pieciem veiksmīgākajiem inovatīvajiem pakalpojumiem ir īstenoti tieši finanšu sektorā, liecina bankas “Citadele” un tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktais pētījums.
Otrajā un trešajā vietā ir finanšu sektora pakalpojumi, attiecīgi 42,7% aptaujāto pozitīvi novērtējuši iespēju autorizēties un veikt maksājumus internetbankā ar mobilo lietotni, un trešajā vietā 38,4% respondentu ierindojuši iespēju tirdzniecības vietās norēķināties ar bezkontaktu karti.
Savukārt ceturtajā vietā pēc aptaujas dalībnieku vērtējuma ierindojas e-klase (35,1%), bet piektajā – zibmaksājumi (29%).
“Piemēram, bezkontakta maksājuma iespēju par veiksmīgāko inovāciju pakalpojumu jomā visvairāk jeb 54% no visiem aptaujātajiem atzinuši tieši jaunieši vecumā no 18 līdz 24 gadiem. Tas vēlreiz apliecina, ka šīs paaudzes cilvēki ikdienas norēķinos viegli pieņem jauninājumus, kas atvieglo ikdienas dzīvi,” papildina bankas “Citadele” E-biznesa daļas vadītājs Mārtiņš Bērziņš.
Savukārt interneta portālu latvija.lv, kurā iedzīvotāji var tiešsaistē izmantot virkni e-pakalpojumu, novērtējuši iedzīvotāji vecumā no 55 līdz 63 gadiem (64%).
Taujāti par sektoru, kurš iedzīvotāju skatījumā ievieš inovācijas visveiksmīgāk, līderos izvirzījies finanšu sektors (38,4%), otrajā vietā ierindojas tirdzniecības sektors – 13%, bet trešo vietu ieņem pakalpojumu sniedzēja sektors – 11,7%.
Pozitīvi, ka kopumā aptaujātie Latvijas iedzīvotāji ir augstās domās par pašmāju uzņēmēju spēju ieviest inovācijas, un to atzinīgi novērtējuši 38,8% respondentu.
Pētījumu veica banka “Citadele” un tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS, aptaujājot 1005 respondentus visā Latvijā.
Banka “Citadele” ir trešā lielākā banka Latvijā pēc klientu skaita. “Citadeles” grupa tiek pārvaldīta no Latvijas. Tās meitas uzņēmumi un filiāles darbojas Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Šveicē.
“Citadele” nodrošina norēķinus un karšu maksājumus, aizdevumus, noguldījumu, ieguldījumu, aktīvu pārvaldes un līzinga pakalpojumus, kā arī virkni ekskluzīvu, unikālu produktu.
“Citadeles” vīzija ir kļūt par labāko finanšu pakalpojumu sniedzēju Baltijas valstīs privātpersonām un mazajiem un vidējiem uzņēmumiem.
2019. gadā viens no vadošajiem klientu servisa novērtēšanas un uzlabošanas uzņēmumiem Centrālajā un Austrumu Eiropā – “Dive” – atzina “Citadeli” par banku ar labāko klientu apkalpošanas servisu Latvijā un Lietuvā.