Publicitātes foto.

Pērna gada otrajā pusē Latvijā par 6,5% pieaudzis “Tax Free” pirkumu apjoms 0

Aizvadītā gada otrajā pusē Latvijā par 6,5% pieauga “Tax Free” pirkumu apjoms, salīdzinot ar iepriekšējo gada attiecīgo periodu, aģentūru LETA informēja Nodokļa atmaksas pakalpojuma nodrošinātāja “Global Blue Latvija” vadītāja Vineta Kalmane.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Lasīt citas ziņas

Viņa norādīja, ka “Tax Free” sistēma paredzēta, lai veicinātu trešo valstu tūristu interesi veikt pirkumus un atbalstītu vietējos tirgotājus. Šī sistēma ārpus Eiropas Savienības dzīvojošiem viesiem ļauj Latvijā iepirkties, atgūstot daļu no pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Iepirkumu summai, kas uzrādīta vienā čekā, jābūt ne mazākai par 44 eiro, un nodokļi tiek atgriezti par visām iegādātām precēm, kuras paredzēts izvest no Eiropas savienības teritorijas.

Pieaugusi arī pirkuma vidējā summa

Kalmane norādīja, ka 2019.gadā vidējā viena “Tax Free” pirkuma summa bija 230 eiro, kas ir par 3% vairāk nekā gadu iepriekš. Vairāk nekā pusi jeb 61% no visiem pirkumiem veikuši Krievijas pilsoņi, 10% – Baltkrievijas, bet trešajā vietā ar 7% ir viesi no Ukrainas, liecina Nodokļa atmaksas pakalpojuma nodrošinātāja “Global Blue” apkopotie dati. Kopumā pērn par “Tax Free” veikalos veiktajiem pirkumiem PVN atmaksu pieprasīja ieceļotāji no 175 valstīm.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc Kalmanes teiktā, vispopulārākais iepirkšanās galamērķis “Tax Free” ir tirdzniecības centrs “Spice”, kur pērn veikti 19% no visiem pirkumiem, bet pirktākās preces joprojām ir sieviešu un vīriešu apģērbi un aksesuāri, taču iezīmējušās arī jaunas kategorijas.

Visvairāk pērk apģērbu

“Global Blue” apkopotie dati liecina, ka visbiežāk veiktie pirkumi (62%) ir sieviešu un vīriešu apģērbi, taču pērn novērots, ka gada otrajā pusē pircēji pastiprināti iegādājušies aksesuārus, kā arī dizaina elektronikas preces.

Šīs kategorijas pirkumu pieaugums novērojams reizē ar vasaras sezonas noslēgumu un veikalu sortimenta izpārdošanas laiku, kad tūristi steidz izmantot iespēju par krietni izdevīgākām cenām iegādāties pagājušās sezonas Eiropas kolekcijas. Iecienītākie mēneši pirkumu veikšanai bijuši augusts, septembris un janvāris.

Kalmane sacīja – ja kaimiņvalstīs izteiktāka ir pierobežas iepirkšanās, tad Latvijā pirkumi galvenokārt tiek veikti galvaspilsētā, kur tās viesi ierodas ar gaisa transportu. “Pērnā gada otrajā pusgadā visos mazumtirdzniecības segmentos bija novērojams “Tax Free” pirkumu apjoma pieaugums, kas stabili pārsniedz iepriekšējā gada ieņēmumu rezultātus, tāpēc arī 2020.gadā šajā jomā paredzam pozitīvu tendenci,” viņa atzīmēja.

Tirdzniecības centra “Spice” direktore Kadrija Pudova pastāstīja, ka pirmssvētku sezona ir ļoti iecienīta ārvalstu viesu vidū un to interese iepirkties izdevīgi, izmantojot “Tax Free” nodokļu atgūšanas sistēmu, ik gadu pieaug.

Stilīgas, augstas kvalitātes preces

“Arī vasaras un ziemas sezonā pastiprināti izjūtam tūristu pieplūdumu, īpaši tuvāko valstu iedzīvotāju un tūristu no Tālajiem Austrumiem, kam iepirkšanās ir neatņemama ceļojuma sastāvdaļa. Viņus interesē iegādāties stilīgas, augstas kvalitātes modes un elektronikas preces, kā piemēram, jaunāko zīmola “Apple” produkciju, un viesi labprāt izmanto iespēju ietaupīt, izmantojot “Tax Free” opciju,” viņa skaidroja.

Reklāma
Reklāma

Viņa piebilda, ka tūristu iecienītākie veikali “Spice” pērn bija “iDeal”, “Massimo Dutti”, “Marella”, “Max&Co”, “Max Mara Weekend” un “Michael Kors”.

Uzziņa:

Tirdzniecības kompleksa “Spice”, kurā ietilpst tirdzniecības centri “Spice” un “Spice Home”, apgrozījums 2018.gadā pieauga par 1,5%, sasniedzot 177,393 miljonus eiro bez pievienotā vērtību nodokļa (PVN).

Tirdzniecības centra “Spice” īpašnieks ir SIA “Tirdzniecības centrs “Pleskodāle””. Kompānija reģistrēta 2000.gada decembrī, un tās pamatkapitāls ir 711 432 eiro. “Tirdzniecības centra “Pleskodāle”” 75% kapitāldaļu īpašnieks ir Igaunijas uzņēmums “Kapitel”, bet 25% pieder Igaunijas uzņēmumam “Tristafan”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.